ברכבת ישראל טענו כי אחת הבעיות המרכזיות בביצוע הפרדת מפלסים בין מסילות הרכבת לכבישים, הן משך הזמן לקבלת אישורים. עכשיו יש פתרון. שר האוצר, אברהם הירשזון, הכריז על פרויקט הפרדת המפלסים כבעל חשיבות לאומית, והן יקודמו בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ולא בוועדות המחוזיות. הליכי האישור בות"ל מהירים הרבה יותר מההליך הרגיל.
רכבת ישראל נדרשת לבצע הפרדות מפלסיות, מנהרה או גשר, ב-130 נקודות מפגש בין רכבת לכביש. לרכבת ישנו תקציב כולל של 1.32 מיליארד שקל בתוכנית הפיתוח לביצוע ההפרדה.
בתקופה האחרונה ארעו מספר תאונות בין רכבות לכלי רכב כשבאחרונה ביניהן בבית יהושע נהרגו 5 נוסעים. הירשזון ציין, כי ההחלטה באה עקב החשיבות הבטיחותית של ההפרדה.
"גלובס נדל"ן" הציע במאמר מערכת לפני שבוע להעביר את אישור ההפרדות המפלסיות למסלול אישור מיוחד כגון ות"ל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.