נשיא העליון אהרון ברק מינה את רבקה אהרוני לדוברת בתי המשפט

שימשה עד כה כממונה על דוברות וקשרי ציבור במערכת בתיהמ"ש * מינויה בא על רקע התפטרותה של עדי באריל לאחר כחודשיים וחצי בתפקיד

נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, מינה היום (ד') את רבקה אהרוני לדוברת בתי המשפט. עד עתה היתה אהרוני הממונה על דוברות וקשרי ציבור במערכת בתי המשפט, ולאחר התפטרותה של הדוברת, עדי באריל, שימשה כממלאת מקומה. הנשיא ברק מינה את אהרוני למלא את התפקיד ע דלפרישתו בספטמבר הקרוב.

מינויה של אהרוני בא על-רקע התפטרותה של עדי באריל, שפורסמה לראשונה ב"גלובס", חודשיים וחצי בלבד לאחר מינויה לתפקיד. יצויין, כי התפקיד ליועץ תקשורת הוא מינוי אישי בשונה מתפקיד הדובר הממונה באמצעות מכרז. באריל עזבה את התפקיד לאחר שנשיא בית המשפט העליון אהרון ברק הודיעה לאהרוני על מינויה כדוברת מחוז תל אביב. בין באריל לאהרוני שררה מתיחות מאז מינויה למערכת בתי המשפט.

במערכת בתי המשפט קיימת תוכנית לפיה ימונו דוברים למחוזות השונים של בתי המשפט. התוכנית מבוססת על דו"ח ועדת צור משנת 2000, וביצועה עוכב על-מנת לאפשר לבאריל להשתתף בהליך הבחירה של הדוברים. למרות זאת, באריל לא שותפה בפועל בבחירה. עם זאת, לפני כחודש וחצי מונתה כתבת Y net, טל רוזנר, לדוברת נציגות השופטים. רוזנר לקחה על עצמה את דוברות מחוז ירושלים והדרום.