אבו-מאזן: פלישת ישראל לעזה - פשע

ברצועת עזה מנסים להתאושש מהתקפות צה"ל שהחלו במהלך הלילה ונמשכו בשעות היום, במסגרת מבצע "גשמי קיץ". במרכז ודרום הרצועה, כמו גם בחלקים של העיר עזה, קיימים שיבושים קשים באספקת החשמל ושכונות שלמות עדיין מנותקות. בכל מהלך היום (ד') המשיכו חמושים ברצועה להיערך לכניסה קרקעית של צה"ל לתוך עזה ובמקביל עזבו תושבים רבים את בתיהם מחשש לפגיעות מחילופי אש בין הצדדים.

ממשלת החמאס הזהירה בצהריים, כי חיי החייל החטוף תלויים בישראל. לגינויים החריפים נגד ישראל הצטרף יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן: "מדובר במתקפה נגד תשתיות ויעדים אזרחיים", הוא ציין. אבו-מאזן כינה את פעולת צה"ל "פשע וחלק מהענישה הקולקטיבית נגד העם הפלשתיני, בשעה שאנו ממשיכים את המאמצים לפתור את הבעיה".

"הופתענו מההסלמה האלימה של ישראל, שאינה משרתת אף יעד למעט הריסת החיים הפלשתינים", הוא הוסיף והודיע, כי יכנס את הוועד הפועל של אש"ף, כדי לשגר קריאה למועצת הביטחון של האו"ם להפסיק את המתקפה. אבו-מאזן גם פנה לנשיא ג'ורג' בוש והרביעייה הבינלאומית, כדי שילחצו על ישראל.

דובר ממשלת החמאס הפלשתינית, ראזי חאמד, אומר כי פעולת צה"ל היא "הרפתקאה צבאית בלתי מוצדקת שהשלכותיה חמורות. ישראל לא תנצח, כי היא לא תוכל לקבל את מה שהיא רוצה".

חמד הבטיח שהעם הפלשתיני אינו פוחד מהפלישה הישראלית והבהיר, כי המגעים הדיפלומטיים למציאת פתרון למשבר הנוכחי נמשכים.