הירשזון לא לבד: יעקב ליצמן טוען - "גם עליי מאיימים כל הזמן"

שורה של פוליטיקאים חרדים בכירים, בעבר ובהווה, מספרים היום לשבועון "משפחה", על איומים שהופנו ואף מופנים כלפיהם

עד לפני זמן לא רב, פוליטיקאי שהוצמד אליו מאבטח, יכול היה להרגיש שהוא בצמרת: שווה לשמור עליו. אבל דבריו של אברהם הירשזון בשבוע שעבר על האיומים שהוא נתון להם, העלו את הרף. כעת, מי שלא מאיימים עליו - כנראה מרגיש מקופח.

שורה של פוליטיקאים חרדים בכירים, בעבר ובהווה, מספרים היום לשבועון "משפחה", על איומים שהופנו ואף מופנים כלפיהם. הנה כמה דוגמאות.

יו"ר ועדת הכספים, יעקב ליצמן, אומר שמדובר בתופעה כמעט שגרתית: "יש עליי איומים כל העת", אך הוא לא מוכן לפרט. וכאשר נשאל האם אינו מודאג, השיב ליצמן לקונית: "הכל שטויות".

שר התמ"ת, אלי ישי, אומר, שהיה נתון לאיומים רציניים מאוד כאשר שימש כשר הרווחה, בעיקר על רקע טיפולו בנושא העובדים הזרים. הוא מגלה, שהדברים הגיעו עד כדי כך שהשב"כ הורה לו כמה פעמים לעשות את השבת עם משפחתו בבית מלון, בשל התראות ממוקדות על כוונה לפגוע בו.

איש העסקים אלימלך שפירא, בנו של הח"כ המנוח אברהם שפירא, מתאר הפגנות, הטרדות ואף איומים, כאשר הוביל אביו בתחילת שנות ה-80 את המהלך להפסקת פעילותה של אל-על בשבת. הוא אף יודע מי עמד מאחורי מעשים אלו: מיעוט קולני מקרב עובדי החברה, שלא רצו להפסיד תוספות של מאות אחוזים בגין העבודה בשבת.

ח"כ מאיר פרוש מצא פעם קליע רובה מונח בכניסה לביתו, כנראה בשל דעותיו הימניות בנושאים מדיניים. אביו, הח"כ לשעבר מנחם פרוש, ספג איומים כאשר אירגן הפגנה חרדית גדולה נגד בג"ץ.

ח"כ משה גפני מספר על שיחות טלפון שהגיעו לאשתו ולילדיו, בהן סופר שהוא נהרג בתאונת דרכים. גפני וחברו, ח"כ אברהם רביץ, ספגו איומים ונאצות גם על רקע תוכנית הליב"ה (להכנסת לימודים חילוניים לבתי הספר החרדיים).

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, סופג איומים כמעט מכל כיוון, והם הגיעו עד כדי ניסיון של מבקש היתרי בנייה לפגוע בו פיזית. עקב איומים אלו הותקנו בלשכתו מצלמות והוצמדה לו אבטחה.

ראש עיריית בני-ברק לשעבר, מרדכי קרליץ, מצא יום אחד רימון ליד דלת ביתו. פעילותו נגד גורמים עברייניים בעיר הביאה לשורה של מכתבי איום, עד כדי כך שבלשכתו הותקנו דלתות כפולות, כמו בכניסה לחנויות תכשיטים.

ה"שיא" שייך כנראה לראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, שמצא את עצמו ניצב מול קנה של רובה טעון. והיו עוד איומים, שאת כולם מייחס גוטרמן לגורמים שמנסים לזכות בכוח בעבודות ברשות המקומית.