מומחים גרמנים ייעצו לרכבת בנושאי בטיחות

קבוצה של אנשי מקצוע גרמנים תגיע ארצה השבוע כדי להציג בפני רכבת ישראל פתרונות בנושא בטיחות רכבות. המומחים יתרכזו בשני פתרונות עיקריים: ריבוי מפלסים בשיטת Box Jacking - בו נבנית "תיבת מנהור" מבטון לצד נקודת המפגש. עם השלמתה, היא "נדחקת" (Jacked) אל מתחת למסילת הרכבת כדי ליצור מעבר לכלי הרכב במפלס נפרד.

היתרונות של שיטה זו היא זמן הקמה קצר (חודשים בודדים) ללא הפרעה לתנועת הרכבות וכלי הרכב.

פתרון נוסף הם פסים במבנה בטון - פתרון הכולל הנחת המסילה על תושבות גומי בתוך יציקת בטון. פתרון זה נחשב כמתאים למסילות רכבת שיוקמו בישראל בעתיד.