הוליווד: סרטי ההמשך ל"ספיידרמן" ו"אקס-מן" שהפיק אבי ארד גברו על "סופרמן חוזר"

להיט השנה הוא בכל זאת "צופן דה וינצ'י" עם הכנסה כוללת של מעל 700 מיליון דולר

"סופרמן חוזר", סרט הראווה היקר והמיוחצן של הקיץ, איכזב מעט כשגרף 52.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו בצפון אמריקה. העיבוד המחודש לקלאסיקת הקומיקס עלה על האקרנים באמצע השבוע שעבר וזוקף לזכותו כבר 86 מיליון דולר.

בשל פגרת יום העצמאות שתימשך עד ליום רביעי עשוי "סופרמן חוזר" לצבור למעלה מ-100 מיליון דולר בתום שבוע הראשון להקרנתו. לכך יש להוסיף כ-20 מיליון דולר מ-11 טריטוריות אסייתיות שאינן מגלות עניין מיוחד במשחקי גביע העולם בכדורגל.

הכנסתו של "סופרמן חוזר" בארה"ב נופלת מהפתיחה של צמד להיטי הקומיקס המתחרים שהפיק הישראלי אבי ארד, "ספיידרמן-2", שגרף 152 מיליון במהלך חמשת הימים הראשונים להקרנתו ב-2004 ו"אקס-מן-3", שצבר בארה"ב 102 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנתו ו-228 מיליון דולר עד כה.

"סופרמן" בויים ע"י בריאן סינגר, האחראי גם לצמד סרטי "אקס-מן" הקודמים שנטש את ההמשכון השלישי לטובת "סופרמן חוזר", שהופק ע"י אולפני וורנר בעלות הנאמדת ביותר מ-250 מיליון דולר. סופרמן זכה לביקורות אוהדות וכיסוי נרחב, אך הוא צפוי לאבד גובה כבר בסוף השבוע.

אז ינחת על 4,000 בתי קולנוע בצפון אמריקה סרט ההמשך מעורר הציפיות של הקיץ, "שודדי הקריביים: תיבת איש מת". עוד סרט מסקרן שכבר יצר באז בלתי רגיל באינטרנט הוא המותחן "נחש במטוס" שצילם הישראלי אדם גרינברג.

הפתעה מיוחדת סיפק בסוף השבוע האחרון העיבוד לרב המכר The Devil Wears Prada בכיכובה של מריל סטריפ, המגלמת עורכת אימתנית של מגזין אופנה נחשב. הסרט קסם לנשים, שנהרו לבתי הקולנוע והזרימו לקופות 27 מיליון דולר. קומדיה נוספת, "קליק", בכיכובו של אדם סנדלר, צברה 19.3 מיליון דולר ובסך הכל 77.3 מיליון דולר ב-10 ימים.

הלהיט הבינלאומי של השנה הוא, לפי שעה, "צופן דה וינצ'י", שלמרות ביקורות עוינות הכנסתו העולמית מסתכמת ביותר מ-705 מיליון דולר, 209.7 מיליון מתוכם בארה"ב. סך הכנסות הקופה בארה"ב ב-25 השבועות הראשונים של 2006 גבוה ב-5% מהתקופה המקבילה אשתקד, כשמספר רוכשי הכרטיסים רשם גם הוא גידול של 1.65%.