יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות, קיבל אשתקד שכר של כ-355 אלף שקל בחודש

שכרו של אקרמן ממקם אותו בין 60 מקבלי השכר הבכירים בחברות הבורסאיות * מצבת העובדים בחברה גדלה אשתקד בכ-10%

יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות , קיבל אשתקד שכר חודשי כולל בונוסים בשווי של כ-355 אלף שקל. כך עולה מהדו"ח השנתי המורחב שהגישה אלביט מערכות לרשות לני"ע האמריקנית (ה-SEC) ביום שישי האחרון. אלביט מערכות, נזכיר, רשומה למסחר בבורסה המקומית ובנאסד"ק, ולכן אינה מחויבת בפרסום דו"ח תקופתי המפרט את עלות שכרם של חמשת בכירי החברה. כנהוג אצל חברות זרות הנסחרות בשוק ההון האמריקני, מחויבת החברה לפרט רק את עלות שכרם הכוללת של חברי ההנהלה הבכירה והדירקטורים. אלביט מערכות היא, למעשה, בין החברות הישראליות היחידות שדואגות להפריד את שכר מנכ"ל החברה משכר יתר מנהלי החברה.

מהדו"ח השנתי של אלביט עולה כי אקרמן קיבל אשתקד שכר, בונוסים ושכר דירקטור בסכום כולל של 963 אלף דולר, כ-4.3 מיליון שקל.

מבדיקת "גלובס" עולה, כי שכרו של אקרמן ממקם אותו בין 60 מקבלי השכר הגבוה ביותר בקרב מנהלי החברות הבורסאיות ב-2005 - לא גבוה מדי אך גם לא נמוך מדי. ב-2004 לשם ההשוואה, קיבל אקרמן שכר ובונוסים בשווי של כ-1.3 מיליון דולר. עוד עולה מהדו"ח של אלביט כי שכרם של 28 חברי הנהלה ודירקטורים (לא כולל אקרמן) הסתכם אשתקד בכ-5.9 מיליון דולר, או כ-26 מיליון שקל.

אלביט מערכות, הנסחרת כיום לפי שווי של כ-1.1 מיליארד דולר, מעסיקה כיום ברחבי העולם 6,340 עובדים, 1,225 מהם (כחמישית) ממוקמים בארה"ב. במהלך 2005 גדלה מצבת העובדים בחברה בכ-10%, ואילו בשנתיים האחרונות גדלה מצבת העובדים בכ-16%.

מהתפלגות הכנסות החברה לפי אזורים גיאוגרפיים, עולה כי 37% מהן נבעו אשתקד מפעילותה בארה"ב; 29% מפעילותה בישראל; 10% מאירופה; ו-24% משאר מדינות העולם.

כמו-כן, אלביט מערכות שילמה אשתקד למשרד רואי-החשבון של החברה - קוסט-פורר-גבאי-קסירר (נציגה בארץ של ארנסט אנד יאנג) - כ-1.6 מיליון דולר, לעומת כ-1.4 מיליון דולר ב-2004.