המשנה ליועמ"ש: הממשלה מתכוונת להוציא 10 צווי הגבלה נוספים לפעילי ימין ביו"ש

ח"כ אורי אריאל: המציאות, בה מגבילים תנועת אנשים ופוגעים בזכות אדם בסיסית לחופש תנועה, לא הגיונית ולא אנושית

הממשלה מתכוונת להוציא עשרה צווי הגבלה נוספים לפעילי ימין ביהודה ושומרון. כך הודיע היום (ד') המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, לוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת.

ניצן הבהיר, כי חלק מפעילי הימין שנגדם כבר יצאו צווים היו מעורבים בפעילות עויינת נגד כוחות הביטחון הישראלים, במקביל לפעילותם נגד הפלשתינים. ניצן מסר את הפרטים במהלך דיון שהתקיים בוועדה, בעקבות דרישתו של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) לנוכח צווי הגבלה שחולקו לפני שבוע.

ניצן ציין, כי חומר הראיות, לפיו הוצאו הצווים ויוצאו הצווים הנוספים, כפי שנאסף ע"י שירותי הביטחון מוכיח לכאורה, כי הפעילים מהווים גורם מסכן באופן חד משמעי ויש להגביל את כניסתם לאזור.

הוא ציין, כי לכל הפעילים ניתנו התראות מראש על הצווים ובכך ניתנה לכל אחד האפשרות להגיש או לערער על הצו אך לדבריו רובם החליטו שלא לעשות זאת.

בנוסף לחומר המודיעיני שאספו גורמי הביטחון, נמסר לוועדה, כי את תהליך הוצאת הצווים ליוותה גם חוות דעת מטעם היועץ המשפטי של אלוף פיקוד המרכז, התייעצות עם פרקליטות המדינה ולבסוף אישורו הסופי של האלוף.

בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) הדגיש ניצן, כי תכלית צווי ההגבלה איננה ענישה, אלא אמצעי מניעה.

בן ששון חיזק את ידי רשויות החוק על ההחלטה להוציא צווי הגבלה נוספים ואמר שהוועדה תקדיש לסוגיית הצווים והמעצרים המינהליים דיון מיוחד.

ח"כ אריאל אמר, כי אם כוחות הביטחון חושדים במישהו, שיעמיד אותו לדין . "המציאות, בה מגבילים תנועת אנשים ופוגעים בזכות אדם בסיסית לחופש תנועה, לא הגיונית ולא אנושית", הוא הדגיש.