אקספון הבינלאומית נרשמה למסחר בת"א

המסחר במניה יחל ככל הנראה ביום שני הקרוב תחת הסימול אקספ

חברת אקספון הנסחרת בבורסת ה-AMEX האמריקנית, נרשמה למסחר גם בבורסה המקומית בתל אביב. המסחר במניה יחל ככל הנראה ביום שני הקרוב תחת הסימול אקספ. החברה נסחרת היום בארה"ב לפי שווי שוק של כ-130 מיליון שקל, המתייחס לפעילות הכוללת של אקספון ולא רק לפעילות המקומית של אקספון ישראל. הפעילות בישראל מהווה רק כ-10% מסך כל הפעילות הגלובלית של החברה.

עיקר הפעילות של החברה הבינלאומית מתבצעת באנגליה (כ-58% מסך ההכנסות), שם היא מספקת שירותי טלפון מקומיים ובינלאומיים, כרטיסי חיוג ועוד. פעילות החברה בארה"ב, המהווה כ-32% מסך ההכנסות, כוללת אספקת שירותי תקשורת מקומיים ובינלאומיים ואינטרנט. תחזית ההכנסות של החברה, הרווחית מאז הקמתה, ל-2006 עומדת על 36-38 מיליון דולר. בעלי המניות של אקספון הם אברהם קינן, מייסד ויו"ר המחזיק ב- 32%; גיא ניסנזון, מייסד ומנכ"ל; מוסדיים (25%); והציבור (32%).

אקספון הוקמה ב-2000 על בסיס חברה קטנה לתשתיות תקשורת בשם סוויפטנט (Swiftnet), שניסנזון רכש. הוא השקיע בה כ-100 אלף דולר ויחד עם הבעלים שינה את שמה לאקספון, והחל להרחיב את פעילותה.

ההנפקה הראשונה של החברה הייתה בבורסת ה-AMEX האמריקנית ב-2002, אז היא רק נרשמה ולא גייסה כסף. ב-2004 החברה כבר גייסה 3 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר, וב-2005 היא גייסה 4.2 מיליון דולר לפי שווי של כ-30 מיליון דולר. ב-2004 נרכשה הפעילות בארה"ב, ובמקביל הוקמה אקספון ישראל שפועלת בשוק השיחות הבינלאומיות.