מתי קרפ וכרמל ורניה גייסו כ-51 מיליון דולר לחברת בלאנק-צ'ק בוול-סטריט

קרפ מכהן כיו"ר בעוד ורניה מכהן כמנכ"ל * EIA, חברת בלאנק-צ'ק נוספת, גייסה 225 מיליון דולר

בצל הקשיים בשוק הראשוני בארה"ב, כמו גם בשאר העולם, הצליחו שתי חברות בלאנק-צ'ק להשלים בימים האחרונים את הנפקתן הראשונית בשוק ההון האמריקני. הראשונה שבהן היא Israel Growth Partners Acquisition, או בקיצור IGPA, שהשלימה גיוס של כ-50.7 מיליון דולר. IGPA היא חברת בלאנק-צ'ק תוצרת ישראל, אשר שלושת מקימיה הם מתי קרפ, שישמש כיו"ר; כרמל ורניה, שישמש כמנכ"ל; ודרור גד, שישמש כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים.

קרפ הוא שותף-מנהל בקרן ההון סיכון הישראלית קונקורד שהוקמה ב-97'. טרם הקמת קונקורד שימש קרפ כמנכ"ל קרדן טכנולוגיות וכנשיא קרן ההון סיכון ניצנים. ורניה שימש כיו"ר ומנכ"ל טאואר בין השנים 2003-2005 וכמדען הראשי בין השנים 2000-2002. עוד קודם לכן, כיהן ורניה בתפקידים בכירים שונים בקבוצת קומברס. דרור גד, שהזרים את מרבית ההון הראשוני לשם הקמתה של החברה, הוא יו"ר "דנש ניהול ואחזקות", חברת ייעוץ המתמקדת במגזר הטכנולוגיה. בעברו כיהן גד כמנכ"ל טכנו-פלוס ונצ'רס, קרן הון סיכון הנסחרת בבורסה המקומית, ושימש גם בתפקידים שונים בקונצרן אי.די.בי.

מטרתה של IGPA, בדומה ליתר חברות הבלאנק-צ'ק, היא למזג לתוכה פעילות של חברה פרטית ובכך לאפשר לה להיכנס בדלת האחורית לשוק ההון האמריקני. במקרה של IGPA, מדובר על מיזוג של חברה הרשומה בישראל

או של חברה הרשומה מחוץ לישראל, אשר הנהלתה מאמינה כי יצירת אופרציה בישראל תיצור תועלת לחברה. IGPA אינה מחפשת למזג לתוכה בהכרח פעילות של חברת טכנולוגיה, ומביעה עניין בכל תעשייה שהיא. בדומה ליתר חברות הבלאנק-צ'ק, יש ל-IGPA חלון זמן של שנה וחצי במהלכו היא צריכה לאתר יעד למיזוג, ולא - תחדל מלהתקיים ותחלק את הונה בין בעלי מניותיה.

IGPA הנפיקה למשקיעים שתי סדרות של יחידות. בראשונה, סדרה A, כוללת כל יחידה שתי מניות רגילות ועשר אופציות הניתנות להמרה למניות. בשנייה, סדרה B, כוללת כל יחידה שתי מניות רגילות ושתי אופציות הניתנות להמרה למניות. IGPA הנפיקה 500 אלף יחידות מסדרה A לפי מחיר של 8.5 דולר, ו-4.6 מיליון יחידות מסדרה B לפי מחיר של 10.10 דולר וגייסה, כאמור, סכום כולל של כ-50.7 מיליון דולר. סכום זה יופקד בחשבון-נאמנות בבנק ג'יי.פי. מורגן בניו-יורק, עד אשר תמצא החברה יעד מתאים למיזוג. שתי היחידות שהונפקו החלו להיסחר ביום חמישי האחרון ברשימת הבולטין-בורד, תחת הסימולים IGPAU ו-IGPBU.

חברת הבלאנק-צ'ק השנייה שהצליחה שלשום להפוך לציבורית היא Energy Infrastructure Acquisition, או בקיצור EIA. החברה השלימה גיוס של 225 מיליון דולר באמצעות הנפקה של 22.5 מיליון יחידות, לפי מחיר של 10 דולר ליחידה. כל יחידה כוללת בתוכה מניה רגילה אחת ואופציה אחת הניתנת למימוש למניה רגילה אחת. המסחר ביחידת EIA החל אתמול בבורסת ה-AMEX תחת הסימול EII/U. EIA, בניגוד ל-IGPA, היא רק בעלת זיקה ישראלית, הודות לשני ישראלים המכהנים בהנהלתה. הראשון הוא אריה זילברברג המכהן כמנכ"ל החברה. זילברברג מכהן כיום כדירקטור בגרנית-הכרמל וכיהן בעבר כדירקטור בסונול ובטמבור. השני הוא יונתן קולק, אחיינו של טדי קולק. קולק, המכהן כדירקטור ב-EIA, מכהן החל משנת 2002 כסגן נשיא למכירות ולוגיסטיקה ב-TNK-BP, חברת הנפט השלישית בגודלה ברוסיה. מטרתה של EIA היא למזג לתוכה פעילות של חברה הפועלת בענף תשתיות האנרגיה.