אתר SustainableBusiness ממליץ להשקיע באורמת

בכל שנה מדרג אתר SustainableBusiness את החברות הסביבתיות ביותר בהן הוא ממליץ להשקיע, לא רק מתוך כוונת רווח, אלא גם מתוך רצון לשמור על עולמנו ההולך ומזדהם.

בגיליון האחרון התמקד האתר בחברות המשקיעות בתחום האנרגיה הסולארית, וזאת כחלופה ירוקה, חסכונית ונקייה לשימוש בדלקים המזהמים את הסביבה.

להשקעה יש גם ממד פרקטי. מחירי הדלק הגואים והתפתחות הטכנולוגיה הופכים את האנרגיות החלופיות לכלכליות יותר ויותר. בין 20 החברות עליהן ממליץ האתר נמצאת גם אורמת הישראלית, המתמחה ביצור אנרגיה גיאו-טרמית.

בראש רשימת החברות המומלצות ניתן למצוא את קו אנרג'י הגרמנית, המספקת פתרונות סולאריים לחימום מים ולמיזוג אוויר. עוד ברשימה, סנפאור האמריקאית המייצרת פנלים סולריים; REC הנורווגית צוינה כחברה המספקת תאי סיליקון סולאריים, בעיקר לשימור אנרגיה פוטו-ולטאית. ברשימה גם אבנגו הספרדית ו-ACCION המתמחה באנרגיית רוח, אך גם באנרגיה סולארית.

על אורמת, הישראלית מיבנה והנסחרת בבורסה של תל-אביב, נכתב שהיא מצטיינת במיחזור אנרגיה, ולכן כדאי להשקיע בה. קבוצת אורמת מקימה, רוכשת ומפעילה תחנות כוח המפיקות אנרגיה ידידותית לסביבה משדות גיאו-טרמיים. לאחרונה, החלה לפעול גם בהפעלת תחנות המפיקות אנרגיה מחום שיורי המופק מתחנות כוח.