קבוצת ספידן ומטרו רייל, הקבוצות המובילות בפרויקט הרכבת הקלה בת"א, צפויות להתמודד ביניהן בהליך התמחרות (FINAL&BEST). כך נודע ל"גלובס". ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל, חגי מילר, תודיע על הזוכה לאחר ההליך.
ההתמחרות תיעשה ככל הנראה בין שתי הקבוצות ספידן ומטרו רייל כאשר הקבוצה השלישית MTS תיאלץ לפרוש מהמכרז.
ההצעות למכרז הרכבת הקלה בת"א הוגשו בסוף פברואר 2006. עבודת וועדת המכרזים התמשכה מעבר לצפוי בעקבות שאלות והבהרות שנשאלו הקבוצות לגבי הצעותיהן. לאחרונה התברר, כי הוועדה נדרשת להכריע בין שתי הצעות של קבוצת ספידן ומטרו רייל. הערכות הן, כי ההצעה של קבוצת ספידן היא הזולה מבין השתיים, אך למטרו רייל יש יתרון כיוון שמדובר בארגון בעל ניסיון רב.
ההחלטה לבצע את ההתמחרות עשויה להקטין את ההוצאות הכספיות של המדינה. מדובר במכרז בהיקף כספי של 2 מיליארד דולר, כאשר המשמעות של כל שיפור בהצעת החברות יחסוך מאות אלפי שקלים.
הקבוצות המתמודדות מתחו ביקורת על משך התהליכים והחשכ"ל ד"ר ירון זליכה, הינחה את ועדת המכרזים להאיץ את הליך הבדיקה. בכוונת האוצר לבחור את הזכיין עד ספטמבר לכל המאוחר.
הקו האדום הוא באורך של 22 ק"מ, מתוכם 10 ק"מ במנהרה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.