שבוע לפני הדו"חות: הזרים ממשיכים להמליץ על רכישת טבע: "עדיין נסחרת במחיר נמוך"

WR המברכט נוקבים במחיר יעד של 50 דולר וסיטיגרופ על מחיר יעד של 46 דולר * מציינים לחיוב את החדירה המוצלחת של הזוקור

שבוע לפני פרסום הדוחות, חוזר היום בית ההשקעות סיטיגרופ על המלצת "קנייה" למניית טבע , תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 46 דולר, הגבוה בכ-40% ממחירה כיום.

בסיטיגרופ עוקבים אחר ההשקה הגנרית המוצלחת של טבע לתרופת הזוקור של מרק, ההשקה הגדולה ביותר לתרופה אתית בהיסטוריה. טבע הצליחה להשיג נתח שוק של 56% בשבוע הרביעי מאז תחילת שיווק הגרסה הגנרית לזוקור, הסימבסטטין. כמו כן, הנתונים מראים כי שמה של הסימבסטטין מתנוסס על כ-77% מהמרשמים החדשים, נתון זהה לזה שנרשם בשבוע שעבר.

חלקה של הסימבסטטין הגיע ל-73% מכלל הגירסאות הגנריות לזוקור, ונתח השוק הכולל של טבע בהשקה זו מסתכם ב-56%, עלייה קלה לעומת 55% בשבוע שעבר.

האנליסטים מעריכים כי מכירות הסימבסטטין השנה יגיעו ל-274 מיליון דולר, בהתאם לציפיות המוקדמות, ויניבו רווח של 17 סנט למניה.

בסיטיגרופ צופים, כי טבע תסגור את השנה עם רווח נקי של 1.6 מיליארד דולר על הכנסות של 8.3 מיליארד דולר. בשנת 2007 יסתכמו הכנסות טבע ב-9.1 מיליארד דולר והיא תרשום רווח נקי של 1.76 מיליארד דולר. הרווח הנקי של טבע יעבור לראשונה את רף השני מיליארד דולר בשנת 2008 וההכנסות יטפסו אל מעל ה-10 מיליארד דולר.

WR המברכט: חמש סיבות לרכישת מניית טבע

גם בבית ההשקעות WR המברכט ממליצים לקנות את מניית טבע ונוקבים במחיר יעד של 50 דולר, מחיר הגבוה בכ-50% משווי השוק של החברה כיום. האנליסטים מציינים כי למרות זינוק של כ-10% במניה ממחיר השפל שרשמה בשבוע שעבר, טבע עדיין נסחרת במחיר זול.

האנליסטים מציינים מספר סיבות שבעטיין יש לרכוש את המניה, והראשונה שבהן היא העלאת תחזיות הרווח מצד חברת התרופות הגנריות מיילן ב-35%, מה שיביא לדעתם להעלאת תחזיות גם מצד טבע, בהתאם.

בנוסף, מאמינים הכלכלנים כי הסינרגיה עם אייווקס תבוא לידי ביטוי במחצית השניה של השנה. הפוטנציאל של אייווקס עשוי להביא לתוספת צמיחה של 25% בקצב שנתי לטבע. "אם הרבעון השני יהיה טוב מהמצופה, כלומר רווח נקי של יותר מ-44 סנט למניה, אזי הרבעונים השלישי והרביעי יהיו מצוינים", לדברי אנדרו פורמן, אנליסט ב-WR המברכט.

בבית ההשקעות סבורים גם כי טבע מהווה אופציית השקעה טובה על רקע ההאטה בצמיחה בשוק האמריקאי, שהסתכמה ברבעון השני ב-2.5% לעומת צמיחה של 5.6% ברבעון הראשון של השנה, כיוון שניסיון העבר מעיד כי טבע צומחת בקצב טוב יותר כאשר הכלכלה בהאטה.

סיבה נוספת שעשויה לתרום לטבע היא העובדה שהחברה צפויה לזכות בנתחי שוק נוספים כתוצאה משינוי במדיקר (ביטוח בריאות אמריקני).

WR המברכט מזכירים גם כי השנה היא שנת בחירות לקונגרס, וההיסטוריה מראה כי שנת בחירות מיטיבה עם התעשייה הגנרית, וכבר היום קיים מומנטום מתחזק להחלטת קונגרס שתשלול את קיומה של "גנריקה מאושרת". אם החלטה כזו אכן תתקבל, תהיה זו בשורה מצוינת לחברות הגנריות ולטבע בפרט.

האנליסטים בבית ההשקעות צופים כי טבע תרשום ברבעון השני רווח נקי של 44 סנט למניה על הכנסות של 2.09 מיליארד דולר, מתוכן המכירות בצפון אמריקה, אשר יסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר.