רשת ABC הפסיקה הפקת סדרה עם השחקן מל גיבסון לאחר שנתפס נוהג בשכרות והשמיע הערות אנטישמיות

הסדרה שנגנזה התבססה על יומן של ניצול שואה יהודי הולנדי על קורותיו בתקופת המלחמה " גיבסון התנצל באיחור

רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC, המצויה בבעלות חברת המדיה וולט דיסני, הפסיקה את הפקתה של סדרת טלוויזיה על השואה, שהתבצעה בשותפות עם חברת ההפקה שבבעלות השחקן והמפיק מל גיבסון, אייקון פרודקשנס, לאחר שגיבסון השמיע לכאורה בהערות אנטישמיות במהלך מעצרו בשבוע שעבר בגין נהיגה בשכרות.

בלילה שבין יום ה' ויום ו' בשבוע שעבר נעצר גיבסון במאליבו שבמדינת קליפורניה. התנהגותו במהלך המעצר עוררה ביקורת חריפה מצידם של ארגונים יהודיים ובכירים בהוליבוד. אחד הסוכנים המובילים בהוליבוד אף קרא להחרים את גיבסון.

במהלך מעצרו השמיע גיבסון לכאורה בדברים קשים נגד היהודים, שאל את השוטר שעצר אותו אם הוא יהודי, וטען שהיהודים פתחו בכל המלחמות.

גיבסון, קתולי שמרן המחזיק בדעות קונסרבטיביות, הוא בנו של מכחיש שואה.

אתר האינטרנט TMZ.com פרסם את דו"ח המשטרה על מעצרו של גיבסון, שבו נאמר שגיבסון יצא בהערות אנטישמיות.

התקרית עוררה תהיות לגבי עתיד הפרויקטים שמבצעים גיבסון ואייקון פרודקשנס, בייחוד סדרת הטלוויזיה על השואה, המבוססת על ספר אוטוביוגרפי שכתב יהודי הולנדי על קורותיו בעת מלחמת העולם השניה.

"הפקת הסדרה החלה לפני קרוב לשנתיים, ועדיין לא גיבשנו טיוטה ראשונה של התסריט. לכן החלטנו לא להמשיך את הפרויקט הזה עם אייקון", אמר אתמול (ב') אחד מדוברי ABC. הוא סירב לפרט את הסיבות להשעיית הפרויקט.

במהלך סוף השבוע התנצל גיבסון על מה שתיאר כ"התנהגותו הלוחמנית", ואמר: "בעת מעצרי התנהגתי כמו אדם שיצא לחלוטין מכלל שליטה, ואמרתי דברים שבאמיתותם אינני מאמין. דברים מתועבים".

היחצ"ן של גיבסון, אלן נירוב, אמר אתמול (ב'): "מל נכנס לתוכנית גמילה, שבה הוא עדיין ממשיך".

למרות הפסקת הפקתה של הסדרה הטלוויזיונית על השואה, הודיעה אתמול (ב') חברת המדיה דיסני כי תמשיך בתוכניתה להפצת סרטו הבא של גיבסון, אפוקליפטו, העוסק באימפריה של בני המאיה. הפקת הסרט, שמומנה בידי גיבסון עצמו, כבר הושלמה, והשקתו מתוכננת ל-8 בדצמבר.