דיסקונט חוזר לפרויקטי תשתית: הציע לממן 2 מתמודדות בנתיב האגרה המהיר בת"א

המימון הנדרש לפרויקט הוא 600 מיליון שקל מתוכם 400 מיליון שקל היא עלות ההקמה; הבנק: החלטה אסטרטגית

בנק דיסקונט הסכים לתת הלוואות לשתי קבוצות שהתמודדו במכרז נתיב האגרה המהיר בכניסה לת"א. כך נודע ל"גלובס". אחת הקבוצות היא הזוכה שפיר הנדסה, שקיבלה הסכמה למימון גם מבנק לאומי. המימון הנדרש לפרויקט הוא 600 מיליון שקל, מתוכם 400 מיליון שקל היא עלות ההקמה.

בנק דיסקונט לא היה שחקן דומיננטי בתחום מימון פרויקטי תשתית בשנים האחרונות, למעט כביש חוצה ישראל וההסתבכות בפרשת המימון בפרויקט מנהרות הכרמל בחיפה.

במכרז התמודדו עוד 2 קבוצות: קבוצת תה"ל מהנדסים, קווים, קרדן נדל"ן ואשטרום; ונתיבי דרך ארץ, שותפות בין אפריקה-ישראל, אגד ושיכון ובינוי. הזוכה, שפיר נתיב מהיר, התחייבה לשלם למדינה תגמולים בסך 186 מיליון שקל, בתמורה לגביית אגרת שימוש מכלי רכב פרטיים. במדינה העריכו, כי התשלום יהיה 120 מיליון שקל.

גורמים בענף התשתיות אמרו ל"גלובס", "דיסקונט הבין שמי שרוצה להיות במשחק לא יכול להתעלם מענף התשתיות, במיוחד לאור הפעילות האינטנסיבית של השנים האחרונות".

שתי הקבוצות שהפסידו במכרז צפויות לפנות לוועדת המכרזים במטרה לעיין במסמכי המכרז כדי לבחון את צעדיהן.

על-פי התוכנית ייסלל נתיב נוסף בכניסה לת"א, בקטע שבין מחלף בן-גוריון למחלף קיבוץ גלויות, באורך של 13 ק"מ. הנתיב ישמש את התחבורה הציבורית ובעלי רכב פרטי, שישלמו לשפיר אגרה עבור השימוש בו.

דוברת דיסקונט מסרה בתגובה: "כהחלטה אסטרטגית הבנק החליט לקחת חלק במימון פרויקטים בתחום התשתיות".