כתב אישום נגד בכירים לשעבר בקומברס, בהם ככל הנראה גם אלכסנדר, יוגש בתוך שבועיים

כך טוען היום ה"ניו-יורק טיימס" * אמש הודיעה גם יצרנית המחשבים אפל כי תיאלץ לתקן את דוחותיה לאחור בעקבות פרשת ה-Backdating

כמעט חמישה חודשים אחרי שקובי אלכסנדר, מנכ"ל וממייסדי קבוצת קומברס , פרש מניהול הקבוצה, בעקבות פרשת התיארוך מחדש ברישום האופציות בחברה, מתכננים התובעים הפדרליים בברוקלין להגיש כתב תביעה כנגד בכירים לשעבר בחברה, וככל הנראה גם נגד אלכסנדר עצמו.

ה"ניו-יורק טיימס" מדווח היום, תוך שהוא מצטט מקורבים לתביעה בברוקלין, כי כתב התביעה יוגש בתוך שבועיים ויעסוק בשאלה, האם בכירי קומברס העבירו דיווחים כוזבים לגבי אופן חלוקות האופציות לדירקטוריון החברה ולרשויות.

כזכור, במארס השנה, רגע לפני פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2005 דיווחו החברות בקבוצת קומברס על דחיית הדוחות ופתיחת חקירה פנימית לגבי אופן רישום הקצאת האופציות לבכירי החברה בדוחות הכספיים.

בתום הבדיקה, הודיעה החברה כי הוועדה המיוחדת שהוקמה מצאה האופציות הוקצו בתאריך אחד ונרשמו באחר. בעקבות התוצאות הודיעה החברה כי תתקן את דוחותיה לאחור לשנים 2000-2005. בעקבות כך החברה איחרה בהגשת הטפסים הדרושים להנהלת הנאסד"ק והאחרונה נתנה לקומברס ארכה עד ל-18 באוגוסט להגשת דו"ח ה-K10 לשנת 2005, כאיום המחיקה מהרשימה הראשית של הנאסד"ק עדיין מרחף מעליה.

בעקבות הפרשה עזבו כמה מבכירי החברה, כאשר המוכר שבהם הוא כאמור קובי אלכסנדר, שהיה מזוהה עם החברה במהלך שני העשורים האחרונים.

למעלה מ-80 חברות בוול סטריט נחקרו בשלב כלשהו לגבי האם חברי ההנהלה או הדירקטוריון שלהן ביצעו מניפולציה ברישום הקצאת האופציות, כך שתגדיל את רווחיהן, בפרשה המוכרת בארה"ב תחת השם Backdating.

בין החברות הגדולות ששמן שורבב לפרשה, נמצאת גם חברת המחשבים אפל , שהודיעה אתמול בערב כי היא צריכה לתקן מחדש את דוחותיה הכספיים לאחר שנמצאו הוכחות נוספות לחריגה מהנהלים באופן רישום האופציות..

במקרה של קומברס, במידה ויוגש כתב אישום נגד אלכסנדר, הוא יהיה המנכ"ל השני שנסחף בפרשייה זו לאחר שבחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד מנכ"ל ברוקייד קומיוניקיישן סיסטמס האמריקנית.

עוד בין החברות ששמן נקשר בפרשה נציין את מרקורי , שגם המנכ"ל שלה, אמנון לנדן, נאלץ לעזוב את החברה בעקבותיה. מניית החברה נמחקה מהמסחר בנאסד"ק והועברה לפינק שיטס, בטרם נרכשה לפני שבועיים על ידי ענקית המיחשוב HP תמורת 4.5 מיליארד דולר.

עוד בהקשר של קומברס, נציין כי לאחר מכירת מרקורי ל-HP ומכירת אמ.סיסטמס לסנדיסק מוקדם יותר השבוע, עלה שמה של קבוצת קומברס כמי שמועמדת להיות הבאה בתור להירכש.