בניגוד להצהרות: נמשכה המגמה השלילית בהשקעות תושבי חוץ באג"ח ממשלתיות

מכרו אג"ח ממשלתיות ב-109 מיליון דולר ובתוך חודשיים מכרו אג"ח ממשלתיות בסכום כולל של 221 מיליון דולר

בניגוד להצהרות הרישמיות של הממשלה, בחודש יולי נמשכה המגמה השלילית, ותושבי חוץ מכרו אג"ח ממשלתיות ב-109 מיליון דולר. בתוך חודשיים הם מכרו אג"ח ממשלתיות בסכום כולל של 221 מיליון דולר.

כן נמשכה המגמה השלילית ביולי בנוגע להנפקות ני"ע של חברות ישראליות בבורסות בחו"ל, בהמשך למגמה ביוני. בחודשיים האחרונים מדובר באפס הנפקות של חברות ישראליות בבורסות זרות.

עם זאת, מנתוני בנק ישראל, שפורסמו הבוקר במפתיע עולה כי תושבי חוץ היוו גורם ממתן בבורסה בתל-אביב והם רכשו נטו 68 מיליון דולר בני"ע ישראליים. זאת לאחר שבחודש יוני מכרו תושבי חוץ מניות בבורסה בתל-אביב בסך 377 מיליון דולר.

בסיכום שבעת החודשים הראשונים של 2006, ינואר-יולי, הגיע היקף רכישת המניות בבורסה בת"א על ידי תושבי חוץ ל-62 מיליון דולר בלבד, לעומת יותר מ-2.1 מיליארד דולר רכישות ב-2005 כולה.

סך כל השקעות תושבי חוץ במשק הישראלי ביולי הסתכמו בלמעלה מ-4.3 מיליארד דולר, אבל מדובר בנתון מוטה כלפי מעלה שכן הוא משקף את עסקת ישקר.

כן עולה מנתוני בנק ישראל, בניגוד להצהרות רישמיות, שסיכון שער החליפין כפי שנמדד באופציות שקל-דולר, עלה מפרוץ הלחימה בצפון לרמת שיא של 8%, לעומת 6.5% בלבד ערב המלחמה.