מלונות אפריקה רשמה גידול בהכנסות וברווח ברבעון השני אך הוצאות מימון גדולות מעיבות על תוצאות החברה

החברה שפועלת בצפון הזהירה כי תחול הרעה בתוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי

מלונות אפריקה ישראל , חברה בת של אפריקה ישראל המפעילה את בתי המלון קראון פלאז, הולידיי אין והולידיי אין אקספרס דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני. החברה נהנתה ברבעון השני מגידול במספר הלינות בבתי מלון בישראל וגידול בכניסות תיירים לארץ.

כמו כן החברה דיווחה, כי שיעור התפוסה במלונותיה עמד ברבעוןן החולף על כ-70%, גידול של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הפעילות העסקית הטובה חיפתה הרבעון על הוצאות מימון הולכות וגדלות שמעיבות על פעילות החברה.

הדברים ניכרים בתוצאותיה הכספיות מהם עולה, כי החברה רשמה הכנסות שהסתכמו ב-91.2 מיליון שקל, גידול של כ-30% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי שהשיגה החברה לפני הוצאות פחת ומימון עמד ברבעון החולף על 22.7 מיליון שקל, זאת בהשוואה לכ-12 מיליון שקל בתקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עלה במעט מ-47% ל-51% והסתכם ברבעון השני ב-46 מיליון שקל.

החברה הצליחה לשפר בצורה משמעותית את הרווח הנקי שלה, כאשר ברבעון השני רשמה 5.2 מיליון שקל כמעט פי 3 מהרווח הנקי שנרשם ברבעון המקביל שנה שעברה.

יחד עם זאת, בסיכום המחצית הראשונה של השנה החברה רשמה הפסד נקי שהסתכם ב-3.8 מיליון שקל. את ההפסד ניתן לייחס לזינוק בהוצאות המימון של החברה שעלו בצורה משמעותית. הוצאות המימון של החברה גדלו ברבעון השני ל-7.61 מיליון שקל מ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית השנה החברה רשמה הוצאות מימון של כ-17 מיליון שקל לעומת 2.1 מיליון שקל בלבד במחצית הראשונה של 2005.

שווי המזומנים והשקעות לטווח קצר ירד ברבעון החולף ל-33 מיליון שקל לעומת 37 מיליון שקל שהיו ברשותה בסופו של הרבעון המקביל אשתקד.

החברה שפועלת באיזור הצפון מציינת בדוחותיה כי תחול הרעה בתוצאותיה הכספיות כתוצאה מהעימות הצבאי בין צה"ל לאירגון החיזבאללה בלבנון.