החלטת משרד האוצר לקיצוץ בתקציבי הפיתוח של הרכבת, היא החלטה חד-צדדית המנוגדת לסיכומים בכתב ובע"פ שהתגבשו בין הרכבת למשרד האוצר והתחבורה. כך אמרו היום (ד') ברכבת.
האוצר הודיע כי "לאור הלחצים התקציביים, היכולת להגדיל את תוכנית הפיתוח מ-20 מיליארד שקל ל-28 מיליארד שקל מוטלת בספק. רכבת ישראל תיאלץ לבטל פרויקטים".
משרד האוצר מבקש להקפיא ארבעה פרויקטים של הרכבת - קו העמק, קו עכו-כרמיאל, קו מוצקין-נהריה וקו אשקלון-באר שבע.
האוצר דורש מהרכבת להקפיא פרויקטים שנמצאים כבר בשלבי ביצוע, לדוגמא פרויקט מוצקין-נהריה ופרויקט אשקלון-באר שבע כבר אינם ניתנים לעצירה.
במכתב ששיגר מנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי, למשרד האוצר נכתב: "אם ברצונכם לשנות הסכמים וסיכומים חתומים, תעשו זאת בדרך ארץ ובהסכמה. ראוי היה לשתף את חברת הרכבת שהיא הצד השני להסכמים, טרם ההחלטה החד-צדדית".
משרד האוצר מקצץ עכשיו בתוכניות החומש ברכבת ובכבישים, תוכניות שזכו לשבחים רבים. המשרד שיזם את התוכניות במטרה להבטיח רציפות השקעה, תוך ניטרול השפעות תקציביות ופוליטיות, דווקא הוא מקצץ בתקציבים.
משרד האוצר מסר, כי "רכבת ישראל מלינה על קיצוץ תקציבי למרות שהיא זו שחרגה מהתקציבים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.