גובש מסלול מהיר לאישור תוכניות להפרדת מפלסים בין מסילה לכביש

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה תוכנית-אב של הרכבת לביצוע 55 הפרדות מפלסים בין מסילות רכבת לכבישים. על-פי סיכום שהושג בין שר התחבורה, שאול מופז, לראש מינהל התכנון, שמאי אסיף, נקבע כי לכל תוכנית הפרדה תוגש חלופה תכנונית אחת והן תאושרנה לביצוע תוך שלושה חודשים.

הרכבת הגישה ביולי תוכניות לביצוע הפרדות מפלסיות ב-31 מפגשים. בדו"ח בטיחות של הרכבת מצויין, כי ביולי פורסמו שלושה מכרזים לביצוע הפרדה מפלסית בבנימינה, פרדס חנה ובית יהושע. בנוסף מציינת הרכבת, כי נסגרו שלושה מפגשים של מסילה-כביש בדרכים חקלאיות ברחבי הארץ.

עוד מדווחת הרכבת, כי נבחנות שתי טכנולוגיות לשיפור הבטיחות במפגשים: טכנולוגיה ראשונה של חברת GE מאיטליה מבוססת על גלי מיקרוגל ומבצעת סריקה של השטח תוך חיבור למערכת האיתות; הפתרון השני הוא של חברת IAT מארה"ב, מבוסס על גלאי כביש שמפעיל אמצעי קשר כאשר יש מפגע על המסילה.

הרכבת מדווחת עוד, כי התקינה שלוש מצלמות אכיפה של המשטרה בשלושה מפגשים: מפגש רמלה, עד הלום וחדרה. על-פי נתוני המשטרה מדי יום מצולמות 200 תמונות. בנוסף, הרכבת אימצה את המלצות ועדת פלד והציבה משגיחים ליד המפגשים לכל אורך שעות הפעילות.

הרכבת מוסיפה עוד, כי בהתאם להמלצות ועדת פלד סיפקה מכשירי מירס נוספים למשגיחים, בהם הם משתמשים בזמן חירום בלבד.

רכבת ישראל נדרשה בדחיפות לתת מענה לסוגיית הבטיחות ברכבת בעקבות רצף של תאונות עם כלי רכב שאירעו בשנה האחרונה. התאונה בבית יהושע, ביוני 2006, נהרגו 5 אנשים. בתאונות בדרום ביוני 2005 נהרגו 8 אנשים ונפצעו עשרות.