נת"ע: ספידן יבינו שהוועדה צודקת

בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים, החברה הממשלתית האחראית על הפרויקט) מהאמינים שנציגי קבוצת ספידן לא יפנו לבג"ץ אחרי שיעיינו במסמכי ההחלטה שהביאה לפסילתם. מנכ"ל נת"ע, ישי דותן, מאמין כי החלטת ועדת המכרזים היא החלטה אמיצה שתעמוד בכל מבחן משפטי.

" גלובס: ההחלטה לפסול את ספידן תעמוד במבחן ביהמ"ש?

דותן: "קודם כל אני מקווה שזה לא יגיע לבית משפט ואני מאמין שהחלטת הוועדה, שנקטה בזהירות בכל המהלכים, תעמוד בכל פורום משפטי. אנחנו מחויבים לבחור קבוצה שתוכל להקים, לממן ולתפעל את הפרויקט לכל אורכו. נקבעו תנאים ברורים וספידן ששינתה את מבנה הבעלות לא עומדת באותם תנאים ולכן נפסלה.

"העובדה שהצעת ספידן לא כללה התקשרות מראש עם חברת הפעלה, מאפשרת לה להגיש הצעה יותר זולה, אך שאינה עומדת בתנאים".

" כלומר ספידן לא יכולה להקים את הפרויקט?

"אני אפילו לא רוצה להתייחס לזה, אלא להדגיש שספידן אינה עומדת בתנאי הסף, לקבוצה אין מפעיל. ההבנה שלנו היתה וכך זה הוצג בעבר, שהמפעיל הוא BVG. התברר לנו שהחברה היא יועץ ולא שותפה באקוויטי. קבוצת ספידן עברה תקופת קשות, נתנו לה הזדמנות יותר מפעם אחת. פסלנו אותה למרות הצעתה הכספית הנמוכה, כי ההצעה לא עומדת בתנאים הבסיסיים שקבענו".

" האם במכרז כל כך מורכב לא נדרשת מהוועדה גמישות?

"אני חושב שוועדת המכרזים גילתה גמישות מופלגת. לאחר 3 שנים הגענו לנקודה, שלא היה מקום לגמישות נוספת. אנחנו חשבנו שפרויקט גדול צריך להיות נקי גם אם יש לזה משמעות כלכלית ניכרת".

" איך יושפעו לוחות הזמנים?

"אני לא יודע איך החברה תתנהג אחרי שיקבלו את הנימוקים שלנו. אני מקווה שהם יגיעו למסקנה שהוועדה צודקת. נשתדל לקצר את הזמן ככל הניתן ולהתקדם בתהליך המקביל. אני מקווה שלא יהיה תהליך משפטי בכלל, אבל אם יהיה הליך משפטי, ובהנחה שהוועדה נקטה בכל הצעדים הנכונים והיא עומדת על בסיס משפטי איתן, ניתן יהיה להגיע להחלטות מהירות בלוח זמנים קצר".