עוד סדק בקואליציה: העבודה קוראת להקמת ועדת חקירה ממלכתית

השרים פרץ, תמיר, פינס-פז וכבל, תמכו בהצעה לעומת שלושה מתנגדים - בן-אליעזר, שמחון והרצוג

בניגוד לעמדת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קוראת סיעת העבודה, לכונן ועדת חקירה ממלכתית ללחימה בלבנון. על אף היות העבודה השותפה הבכירה בממשלה, ההצעה צפויה להשיג רוב בהצבעה בממשלה.

יושב ראש העבודה, שר הבטחון עמיר פרץ, הודיע אמש על תמיכתו בכינון ועדה ממלכתית. 4 שרים מטעם המפלגה, בהם פרץ, יולי תמיר, אופיר פינס ואיתן כבל, תמכו בהצעת פרץ, לעומת שלושה מתנגדים - השרים בנימין בן אליעזר, שלום שמחון ויצחק הרצוג.

חילוקי דעות בין שרי העבודה

בפתח הישיבה תקף השר בנימין בן אליעזר את פרץ ואמר לו: "מדוע אתה פותח את הישיבה בענייני וועדת חקירה במקום לדון בנושא שלשמו התכנסנו ,תקציב 2007". עוד הטיח בן-אליעזר בפרץ: "אנחנו הענקנו לך גיבוי כאשר הקמת את וועדת הבדיקה ברשות ליפקין-שחק, מדוע עכשיו אתה מתנגד לזה? "

מנגד, השר פינס הביע תמיכה ביושב ראש מפלגתו ואמר: "עמיר פרץ ראוי לכל הערכה על העמדה שהוא לקח. זו לא עמדה קלה. אני חושב שבסופו של דבר זו עמדה חשובה מאוד מבחינה ציבורית והיא עמדה חשובה מאוד גם מבחינת מפלגת העבודה. אני מאוד מקווה שראש הממשלה יפנים את העמדה הזו ויקח גם אותה בחשבון. לא יקרה שום אסון אם הוא ישקול חדש את דרכו".

יושב ראש סיעת העבודה בכנסת, אפרים סנה, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "אם הממשלה תדחה את דרישת המפלגה, תפנה המפלגה למישור הדיפלומטי": "להקמת ועדת חקירה ממלכתית יש מסלול לא רק בממשלה, אלא גם בכנסת, באמצעות הוועדה לביקורת המדינה. זה מה שאומר החוק וזה מסלול מגביל שאפשר ללכת גם בו".

בסביבתו של ראש הממשלה כינו את יציאתו של פרץ נגד החלטת אהוד אולמרט "דבילית", והגדירו אותו: "אדם לחוץ שמנסה להציל את עורו". השבוע אמר פרץ כי יהיה מוכן לעמוד בפני כל ועדת חקירה. "במלחמה הזו נחשפו כשלים ברמות שונות. יש לבדוק ולחקור אותם ללא פשרות", אמר שר הבטחון בטקס קבלת פרס מפקד גלי צה"ל.

אולמרט הכריז על הקמת 3 ועדות חקירה

בתחילת השבוע הכריז אולמרט על הקמת 3 מנגנוני בדיקה למלחמה בלבנון: ועדה לבחינת הדרג המדיני, ועדה לבדיקת הצבא וחקירה עצמאית של מבקר המדינה. "רק כך תיבדקנה שלוש המערכות: המדינית, הצבאית והאזרחית. אני משוכנע שבדרך זו ישראל תהיה עמידה ומוכנה יותר לאתגרי העתיד", אמר ראש הממשלה. בראש הוועדה הממשלתית לבדיקת הדרג המדיני הציב אולמרט את ראש המוסד לשעבר נחום אדמוני.