לראשונה: התוצאות הכספיות של בית ההשקעות פריזמה; רווח של 4.5 מ' ש' בלבד

הדוחות פורסמו במסגרת פירסום הדוחות של אנטר הולדינגס המחזיקה בכ-10% מפריזמה

בית ההשקעות פריזמה, שבשליטת קרן מרקסטון, פירסם לראשונה את תוצאותיו הכספיות במסגרת התוצאות הכספיות של אנטר הולדינגס שבשליטת עמית ברגר.

בית ההשקעות דיווח על הכנסות שהסתכמו ברבעון השני של השנה בכ-57.7 מיליון שקל. בשורה התחתונה בית ההשקעות רושם רווח של 4.5 מיליון שקל בלבד. ההשוואה לרבעון הקודם אינה נחוצה מכיוון שהפעילות של בית ההשקעות השתנתה באופן מהותי בין שתי התקופות.

הנכס העיקרי של בית ההשקעות הוא קרן הנאמנות פקן שנרכשה מבנק הפועלים באוקטובר האחרון תמורת 836 מיליון שקל. בתחילה, פקן נרכשה על ידי סולומון השקעות (אנטר הולדינגס היום) אך בשל קשיי מימון קרן מרקסטון הפכה בסופו של דבר לבעלים של פריזמה עם אחזקה של 90%. ברגר נותר עם אחזקה של 10% בבית ההשקעות.

מרקסטון עיכבה את העברת הדוחות לאנטר הולדינגס ולכן רק אתמול הקרן שיחררה את הדוחות עם הנתונים של פריזמה. אנטר מציינת, כי הנתונים אינם מלאים ואינם עומדים בכללי החשבונאות הנהוגים.

הסיבה לעיכוב היא חוסר רצונה של מרקסטון, שבשליטת רון לובש ואמיר קס, לפרסם את התוצאות הכספיות הן בשל היותה קרן פרטית והן בשל הידיעה שהן לא צפויות להיות מזהירות.

מאז סוכמה עסקת רכישת קרנות פקן מבנק הפועלים על ידי מרקסטון ובעיקר ברבעון השני שבתחילתו עברה הבעלות, איבד הנכס המרכזי של פריזמה - קרנות פקן, למעלה מ-40% מנכסי קרנות הנאמנות, בשל פדיונות של המשקיעים.