גם גמול אנרגיה מבקשת להנות ממחירי הנפט המאמירים - רוכשת 74 תחנות דלק בארה"ב בכ-59 מיליון דולר

עם השלמת העיסקה תפעיל החברה כ-300 תחנות דלק וחנויות נוחות בעלות היקף מכירות שנתי של כמיליארד דולר

חברת גמול אנרגיה ("דיג" לשעבר), דיווחה הבוקר (א') כי חברה-בת GPM Investment, חתמה ביום חמישי על הסכם לרכישת 75 תחנות דלק בחוף המזרחי של ארה"ב בתמורה ל-50.85 מיליון דולר.

פעילות התחנות הנרכשות הינה בהיקף של מעל 200 מיליון דולר, עם השלמת המכירה תפעיל חברת-הבת של גמול אנרגיה כ-300 תחנות דלק וחנויות נוחות ב-8 מדינות בחוף המזרחי של ארה"ב, בעלות היקף מכירות של כמיליארד דולר.

מבנה העסקה כולל רכישת: 23 תחנות וחנויות נוחות אשר בבעלות מלאה של המוכרים, 32 חוזי חכירה ארוכי טווח, ו-19 הסכמי הספקה לתחנות בזיכיון.

החברה הגיעה להסכמות עם ספק הדלק וולרו כך שהרכישות החדשות יכללו בהסכמים הקיימים ובכלל זה קבלת מענקי מיתוג התחנות החדשות והשקעות בציוד. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי רכישת דלק ועדיפות בהספקה.

אסף איזנשטיין, מנכ"ל החברה, מסר: "לפני כיומיים פרסמנו את הדו"חות של הרבעון השני והצגנו שיפור משמעותי בשורת ה-EBITDA - מסך של כ- 8.5 מיליון דולר בשנת 2005 לסך של 13.2 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ברבעון השני של 2006".

גמול אנרגיה אינה החברה הישראלית היחידה המבקשת להנות ממחירי האנרגיה המאמירים, גם זרועות האנרגיה של קבוצת דלק וקבוצת דור-אלון פעילות בארה"ב - מדובר באלון USA ודלק US .