קבוצת מטרו רייל מובילה במכרז הרכבת הקלה בת"א

פער של 300 מיליון שקל מבדיל בין ההצעות הכספיות של שתי המתמודדות במכרז

פער של 300 מיליון שקל מבדיל בין ההצעות הכספיות של שתי המתמודדות במכרז הרכבת הקלה בת"א. כך עולה מהמעטפות של קבוצת מטרו רייל ו-MTS שנפתחו ביום חמישי האחרון בוועדת המכרזים בראשות סגן החשב הכללי, חגי מילר. ההצעה הנמוכה הייתה של מטרו רייל ועמדה על כ-9.1 מיליארד שקל כשהצעתה של MTS עמדה על כ-9.4 מיליארד שקל. הצעות אלה משקפות כ-90% מעלות הפרויקט שנאמד בלפחות 10 מיליארד שקל.

בנוסף, דירגה הוועדה את ההצעות הטכניות וההנדסיות. ההצעה ההנדסית של קבוצת MTS היתה טובה יותר מההצעה של קבוצת מטרו רייל. MTS קיבלה ניקוד של 84 עבור ההצעה ההנדסית לעומת 65.2 בהצעה של מטרו רייל. להצעה הפיננסית קיבלה MTS ניקוד של 79 מול 84 של מטרו רייל. הניקוד המשוקלל מעניק ניקוד של 133 למטרו רייל מול 112 של MTS.

ועדת המכרזים הודיעה לקבוצות כי תבצע ביניהם הליך של התמחרות. שתי הקבוצות יידרשו להגיש הצעות משופרות גם בהיבט הפיננסי וגם בהיבט ההנדסי עד ה-4 לאוקטובר 2006. לאחר קבלת ההצעות צפויה הוועדה להכריז על הזוכה. הוועדה שמרה לעצמה את הזכות לבצע הליך התמחרות נוסף, אך רק על המחיר, זאת במידה וההצעות הכספיות שתקבל לא ישביעו את רצונה. הרכיב העיקרי במכרז עליו התחרו הקבוצות הוא גובה מענק ההקמה. כלומר, מהו הסכום אותו מבקשת כל אחת מהקבוצות מהמדינה בגין הפרויקט. לשם השוואה, בפרויקט המקביל בירושלים דרשה הקבוצה הזוכה, סיטי פס, מענק בגובה של 1.4 מיליארד שקל המשקף כ-75% מערך הפרויקט.

בוועדת המכרזים מציינים, כי ישנה ציפייה להוזלה משמעותית בעלות הפרויקט. לדברי חבר ועדה, שתי הקבוצות הודיעו באופן חד משמעי, כי יש "הרבה שומן לקצץ מההצעות וצפויה הוזלה משמעותית".