אבי מרגלית, לשעבר מנכ"ל כור אגרו, מערער על הרשעתו בפרשת קרטל הירקות הקפואים

במקביל, הרשות להגבלים עסקיים עירערה על קולת העונש של אהרן לימור, מנכ"ל סנפרוסט לשעבר, שהורשע אף הוא בפרשה

אבי מרגלית, לשעבר מנכ"ל כור אגרו, שהורשע בפרשת קרטל הירקות הקפואים, עירער על הרשעתו לבית המשפט העליון. על מרגלית הוטל עונש של חודש עבודות שירות קנס של 150 אלף שקל. במקביל, עירערה הרשות להגבלים עסקיים, על קולת העונש של אהרן לימור, מנכ"ל סנפרוסט לשעבר, שהורשע אף הוא בפרשה. לימור נדון לעונש של 6 חודשי שירות וקנס של 250 אלף שקל.

מרגלית טוען, באמצעות עוה"ד ז'ק חן וציון סהראי, כי בית המשפט טעה בקובעו כי לא חלה התיישנות בעניינו. לטענתו, השאלה שעמדה ביסוד התיק הינה האם במהלך חמש השנים, מהיום האחרון שבו ניתן לייחס לו את ביצוע העבירה, נערכה חקירה לגבי האירועים נשוא כתב האישום.

בית המשפט המחוזי קבע, כי שלושה אירועים שאירעו בסוף התקופה ממש, מהווים חקירה ולכן עצרו את מירוץ ההתיישנות. לטענת מרגלית, אירועים אלה אינם מהווים חקירה ולכן אינם עוצרים את מירוץ ההתיישנות.

בפרשת הירקות הקפואים הואשמו והורשעו מספר חברות ומנהליהן לשעבר, עניינה עשיית קרטל בתחום הירקות הקפואים על-ידי תיאום מחירים וחלוקת לקוחות בשנים 92'-98'. מרבית הנאשמים הגיעו באחרונה להסדר טיעון מול רשות ההגבלים העסקיים.

בין היתר, הורשעו שעיה טנצר, לשעבר מנכ"ל פוד קלאב, שנדון לעבודות שירות של שלושה חודשים; מאיר פרץ, שהיה מנהל המכירות של פוד קלאב, ונדון ל-21 יום עבודות שירות; על סנפרוסט הוטל קנס של 900 אלף שקל; וכור תעשיות קיבלה קנס של 400 אלף שקל; מנכ"ל כור אגרו לשעבר, מנחם רייניץ, נדון לעונש מאסר על תנא;; על נמרוד בן-ארי, לשעבר מנכ"ל ויטה פרי הגליל , הוטל עונש של חודש מאסר; על ויטה פרי הגליל הוטל קנס בגובה 400 אלף שקל ועל מילוטל, קנס של 325 אלך שקל.