בוטלה הרשעתו של בכיר בתש"ן, יעקב שוורצמן, בגין זיהום מים

עפ"י ההסדר, חזרו בהם תש"ן וניר פולוס מהערעור שהגישו על הרשעתם, ואילו הרשעתו של שוורצמן תבוטל והוא יימצא אשם ללא הרשעה

הושג הסדר בין החברה הממשלתית תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן), שעיסוקה הולכה ואחסון של דלקים, ושניים מעובדיה, ניר פולוס ויעקב שוורצמן, לבין המשרד לאיכות הסביבה בעניין הרשעתם בגין זיהום מים.

על-פי ההסדר, חזרו בהם תש"ן ופולוס מהערעור שהגישו על הרשעתם, ואילו הרשעתו של שוורצמן תבוטל והוא יימצא אשם ללא הרשעה, והקנס שהושת עליו יבוטל.

בכתב האישום שהוגש באוקטובר 2002 נגד תש"ן, פולוס, ראש אגף התפעול בחברה ושוורצמן, האחראי בין היתר על קווי הולכת הדלק, נטען כי לנאשמים אחריות פלילית לדליפתם של 114 אלף ליטר דלק לקרקע באוגוסט 1999 מצינור דלק המוביל מאתר פי גלילות אשדוד לאתר פי גלילות הרצליה.

בהכרעת הדין נקבע כי כל אחד מהנאשמים לא נמנע מכל פעולה שמזהמת ו/או עלולה לזהם מים ולא נקט באמצעים סבירים למנוע סיכון לזיהום או להפסיקו. על תש"ן הוטל קנס של 240 אלף שקל , ונקבע כי מנכ"לה יחתום על התחייבות בשמה בסך 300 אלף שקל, לפיה במשך שלוש שנים תמנע החברה מלעבור את העבירה בה הורשעה. פולוס ושוורצמן נקנסו כל אחד ב-12 אלף שקל.

בערעור ביקשו הנאשמים לזכותם בטענה כי בית המשפט טעה בהרשעתם בעבירה על חוק המים, משום שחוק זה דורש הוכחתה של מחשבה פלילית, בעוד שהממצאים העובדתיים בהכרעת הדין מתארים לכל היותר התרשלות מצדם. (ע.פ. 71518/05).