בקשה לייצוגית ב-440 מ' ש' נגד צ'רלטון וערוץ הספורט: "חברו להסכם כובל על גב צופי כדורגל"

[ למדור עסקי ספורט ] התובע: "אציג בבית המשפט הסכם חתום, לפיו התחייב ערוץ הספורט לא לשדר משחקים מספרד ואיטליה בשעות בהן משודרים משחקים מישראל ואנגליה ב"שלם וצפה" של צ'רלטון"

עו"ד שלומי כהן, מנוי של ערוץ הספורט 5, הגיש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בשמם של כלל מנויי הערוץ בשנתיים האחרונות (כ-400 אלף בתי אב), בהיקף של כ-440 מיליון שקל. התביעה הינה נגד צ'רלטון ומנהליה, פנחס זהבי, אלי עזור ואדר זהבי; ונגד חברת ערוץ הספורט, המפיקה את ערוצי הטלוויזיה ספורט 5 וספורט 5.

לטענת התובע, באמצעות באי כוחו עוה"ד אמיר ישראלי ורם גורודיסקי, צ'רלטון וערוץ הספורט, המתחרים זה בזה, סיכמו הסדר כובל הפוגע בצופי הטלוויזיה חובבי הספורט. לפי אותו הסדר, התחייב ערוץ הספורט להימנע משידור משחקי כדורגל ספרדי ואיטלקי בימי שבת, בשעות בהן משודרים משחקי כדורגל ישראלי וכדורגל אנגלי בשיטת שלם וצפה על ידי צ'רלטון.

התובע טוען כי מדובר בהסדר אשר יש לגביו ראיות חד משמעיות, שכן נוסח ההסדר חתום על ידי אלי עזור ועל ידי מנכ"ל ערוץ הספורט. כמו כן, טוען התובע כי בידו תכתובות רבות המוכיחות כי ההסדר נאכף במשך כשנתיים.

התובע מציין כי הוא משוכנע כי מספר המשחקים שלא שודרו בשל ההסדר הכובל בשנתיים בהם התקיים עולה על 100, אולם התובע מסתפק בהערכה שמרנית בדרישה לפיצוי בעבור אי שידורם של 50 משחקים בלבד.

שוויו של כל משחק, בהתאם למחירון של צ'רלטון הוא 11.90 שקלים, ועל כן הנזק האישי של התובע בגין אי שידור המשחקים מסתכם בכ-595 שקלים. בנוסף, נזקו בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל אי שידור המשחקים נאמד ב-500 שקלים נוספים ועל כן הנזק הכולל שנגרם לו כתוצאה מההסדר הכובל מסתכם ב-1,095 שקלים. כאשר מכפילים סכום זה ב-400 אלף, מגיעים לסכום התביעה הייצוגית המבוקש - 438 מיליון שקל.

התובע מבקש להוציא צו מניעה האוסר על צ'רלטון להמשיך ולדרוש את אכיפת ההסדר הכובל. עוד הוא מבקש לקבוע מועד מוקדם לדיון בבקשה לאישור התביעה כייצוגית, בטענה כי ההסדר הכובל עודו בתוקף לפחות בעונת המשחקים 2006-2007.

טרם נתקבלה תגובת המשיבים. ת.א. 2100/06.