בנימין בן-אליעזר הורה לאסור את כניסתו של חשב משרד התשתיות, דן מרינוב, ללשכתו

לשכת השר פנתה לחשכ"ל שיורה על הפסקת עבודתו * בכירים בממשלה: ניסיון לסגור חשבון בעקבות פרשת המתנות

שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, הורה לאסור על כניסתו של החשב דן מרינוב, למשרד. לשכתו של בן-אליעזר צפויה לפנות לחשב הכללי באוצר, ירון זליכה, הממונה על החשבים בכל המשרדים הממשלתיים, כדי שיורה למרינוב כי עבודתו כחשב משרד התשתיות מופסקת. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי לפני כמה שבועות הוחלפו המנעולים בלשכתו של מרינוב ולא התאפשרה לו הכניסה למשרד. מרינוב הודיע באחרונה, כי למרות איסור הכניסה הוא עדיין חשב המשרד וכי הוא צפוי להגיע כבר בימים הקרובים. לשכת שר התשתיות החליטה לפעול בדחיפות מול סגן החשכ"ל, חגי מילר, הממונה על חשב משרד התשתיות כדי להודיע למרינוב שאינו מכהן עוד כחשב ולהבטיח שלא ישוב לתפקידו. יצוין כי הצעדים שנקטה לשכת בן-אליעזר נגד מרינוב נעשו באופן חד-צדדי ולא הוסבר לו מדוע הלשכה אינה מרוצה מתפקודו.

מרינוב, המכהן כחשב המשרד מיולי 2005, חשף את הידיעה לפיה לשכת בן-אליעזר רכשה יותר מ-100 מתנות לאירועים שונים שאינם בהכרח קשורים למשרד התשתיות בניגוד לנהלים. הידיעה פורסמה לראשונה על ידי "גלובס" ביולי 2006. כתוצאה מחשיפת הפרשה נאלץ בן-אליעזר להשיב לקופת המדינה 18,780 שקל ב-24 תשלומים. עוד נודע, כי חרף חשיפת הפרשה, בן-אליעזר התעלם במשך כמה חודשים מבקשתו של מרינוב להשיב את הכספים.

פקידים בכירים בממשלה הביעו זעם גדול על התנהלותו של בן-אליעזר ואמרו כי "ברור לכל שפואד מנסה לסגור חשבון עם חשב שביצע את מלאכתו נאמנה". לדבריהם, התנהגותו של החשכ"ל, ירון זליכה, שאינו מגבה את חשב המשרד, תמוהה. מרינוב במשך כחודש ימים לא מגיע למשרד ואגף החשכ"ל, הממונה על העסקתו, לא הצליח לתפור את המשבר. כיום ממלאת את מקומו של מרינוב, יהודית ארנייך, עובדת אגף החשב במשרד התשתיות.

מרינוב סירב להגיב לידיעה. מלשכת החשב הכללי באוצר נמסר בתגובה: "אנו מודעים לבעיה ופועלים לטפל בה בנחישות וברגישות".

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי כל נושא איוש משרות החשבים במשרדי הממשלה השונים הוא בסמכות החשב הכללי. עוד נמסר שכל נושא המתנות אושר על ידי חשבות המשרד וסמנכ"לות המשרד. מששונו הנהלים השיב בן-אליעזר באופן מיידי את ההפרש הכספי מכיסו הפרטי.