בניגוד לעמדת היועמ"ש: העליון חייב עיריית הרצליה לחשוף דיוני ועדה לחלוקת נטל הארנונה בעיר

בכך קיבל בית המשפט העליון עתירה של עו"ד אריה גבע, שטען כי בעניין חלוקת נטל הארנונה בין תושבי העיר מועדפים תושבי שכונות היוקרה בעיר

עיריית הרצליה תיאלץ לחשוף את הפרוטוקולים של הדיונים שקיימה ועדה שהקימה לבדיקת חלוקת נטל הארנונה בין תושבי העיר. כך קבע היום (ד') בית המשפט העליון בפסק דין שנכתב על ידי השופטת עדנה ארבל בהסכמת השופטים איילה פרוקצ'יה וסלים ג'ובראן. זאת, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה אין לגלות את הפרוטוקולים וקיים חיסיון על מידע פנימי כאמור.

בכך קיבל בית המשפט העליון עתירה של עו"ד אריה גבע, שטען כי בעניין חלוקת נטל הארנונה בין תושבי העיר מועדפים תושבי שכונות היוקרה בעיר. במהלך שנת 2000 הקימה העירייה ועדה לבדיקת חלוקת נטל הארנונה בין תושבי העיר. עוד קודם שהספיקה לגבש מסקנות והמלצות סופיות, הפסיקה לפעול.

עו"ד גבע ביקש לעיין ולצלם את המידע שהיה בפני הוועדה, ובכלל זה את הפרוטוקולים של הישיבות. בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב דחה את בקשותיו, לאחר שקיבל את עמדת העירייה כי מדובר ב"דיונים פנימיים" שאין לחושפם. השופטת ארבל קובעת בפסק הדין ביחס לפרוטוקולים כי הרשות איננה יכולה לחסות תחת הסייג, המונע מסירת מידע על מדיניות הנמצאת בשלב עיצוב, בצורה גורפת ומתמשכת. לדבריה, כיוון שהמהלכים לגיבוש המדיניות בנושא הופסקו לפני שש שנים, יש לחשוף את המידע הרלוונטי בפני הציבור. "נושא נטל הארנונה וחלוקתו הוא עניין שיש אינטרס ציבורי מובהק בפרסום ובגילוי מדיניות הרשות ונתוניה אודותיו", קבעה. (עע"ם 7024/03).