איתוראן תספק לקליק הדרום קוריאנית ציוד תשתית ב-14.6 מיליון דולר

מדובר בהשלמת פרויקט להנחת תשתית של איתוראן בערים בדרום קוריאה עד סוף 2007 * הערכות: תגזור מהפרויקט הכנסות נוספות בזכות אספקת ציוד קצה לשם יישום הטכנולוגיה

איתוראן מגבירה את האחיזה במזרח הרחוק. החברה שבשליטת משפחת שרצקי הודיעה היום כי החברה הבת, טלמטיקס וויירלס, קיבלה הזמנת המשך מחברת קליק (KLIC) הדרום קוריאנית, לאספקת ציוד תשתית בכ-14.6 מיליון דולר. איתוראן מעריכה כי הפרויקט יושלם בתום 2007, כשעד תום השנה הנוכחית היא תשלים כ-15% מתוכו.

מדובר ביישומם של השלבים ב' ו-ג' בפרויקט, שהצדדים חתמו עליו לפי סך כולל של 20 מיליון דולר, כשהחברה המזמינה הייתה מחויבת רק לגבי שלב א' של הפרויקט. בשלב א', שהחל ביולי 2005, הזמינה החברה הקוריאנית ציודי הנחת תשתית לאיתור כלי רכב, אנשים ומטענים בבירה סיאול, בשווי של 5.4 מיליון דולר. כיום שלב זה של הפרויקט עומד בפני סיום.

אותו לקוח קוריאני החליט לעבור לשלבים מתקדמים יותר, במסגרתם יונחו ציודי תשתית של איתוראן גם בערים אחרות ברחבי המדינה. מדובר בצעד חיובי מבחינת איתוראן, שכן ההסכם המקורי בין הצדדים לא חייב כאמור את קליק הדרום קוריאנית להמשיך מעבר לשלב הראשון, ומכאן שלא הייתה ודאות באשר ליציאתם לפועל של השלבים האחרים בפרויקט ולהכנסה הנוספת לאיתוראן, בהיקף של 14.6 מיליון דולר.

אפסייד נוסף

איתוראן צפויה לזכות באפסייד נוסף בעקבות ההזמנה. בנוסף להקמת התשתיות ללקוחותיה צפויה החברה לספק גם את ציוד הקצה שבעזרתו ניתן ליישם את הטכנולוגיה. מדובר בציוד קצה ייחודי לחברה, כך שנוצרת תלות בין המזמינה לאיתוראן, שלמעשה מבטיחה לעצמה גם לאחר הנחת התשתיות הכנסות נוספות מאותו לקוח.

במקביל לדרום קוריאה פועלת איתוראן במזרח הרחוק גם בסין, שם הקימה שירותי מעקב ללקוח סיני בבייג'ין, שבאפריל האחרון הזמין מאיתוראן ציוד קצה בשווי של כ-2 מיליון דולר. בנוסף למזרח הרחוק פועלת איתוראן בשווקים מתעוררים נוספים, בעיקר באמריקה הלטינית.

המשבר בשווקים אלה והמיני-מפולת שעברו הבורסות השונות במדינות אלה באחרונה, היוו את הגורם המרכזי לשחיקה במניית איתוראן הדואלית הנסחרת הן בבורסה של תל-אביב והן בנאסד"ק.

מתחילת השנה איבדה המניה כ-13.5% מערכה, וכיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של 327 מיליון דולר.

למרות שהמשקיעים חוששים כי ההרעה במצב הפיננסי בשווקים בהם איתוראן פועלת ישפיעו על תוצאותיה, הרי שמדו"חותיה לרבעון השני של 2006 ניתן ללמוד כי אין סיבה ממשית לחשש. הכנסות החברה בשלושת החודשים שהסתיימו ביוני עלו ב-15% והרווח הנקי עמד על 4.6 מיליון דולר, כ-42% יותר מאשר ברבעון המקביל ב-2005. עוד דווח, כי לחברה ישנם כיום כ-375 אלף לקוחות, כ-77 אלף יותר מאשר ברבעון המקביל. "