איש הנדל"ן הצרפתי חיים וייצמן מארגן רוכשים לבית לשכת בן גוריון בר"ג

קנה מפלאטו שרון דירה ב-450 אלף דולר - מעוניין לשווק גם את 6 האחרות

איש הנדל"ן הישראלי-צרפתי חיים וייצמן, הנחשף היום לראשונה ב"גלובס", מארגן בימים אלו קבוצת יהודים-צרפתים, שיקנו מראש את הדירות בפרויקט עליו הכריז שמואל פלאטו-שרון במתחם לשכת דוד בן גוריון ברמת גן. העסקאות מותנות בכך, שפלאטו ירכוש את המגרש מפרופ' אריאלה הרמן מלוס אנג'לס, ושהבית לא יוכרז כאתר לשימור. פלאטו הודיע כי העלה את מחיר הצעתו עבור המבנה וכעת זו עומדת על 1.4 מיליון דולר.

וייצמן קנה מפלאטו-שרון דירה בפרויקט, בת 5 חדרים, בשטח של 170 מ"ר, בכ-450 אלף דולר.

וייצמן אמר ל"גלובס", כי הוא בעל שליטה בחברת עורקים נדל"ן והשקעות, שהיא בעלת פאואר סנטר בן 5,500 מ"ר בצומת בילו, ליד רחובות. עוד אמר, כי בבעלותו מגרש צמוד בן 9 דונם, לבניית מרכז מסחרי נוסף. לדבריו, הוא שותף עם משקיעים צרפתים בפרויקטים נוספים, בעיקר מגרשים למגורים בנתניה, באשדוד ובאילת.

וייצמן, המתגורר לסירוגין בישראל ובפריז, אמר בסוף השבוע שעבר בשיחה טלפונית מביתו בפריז: "יש לי גם עסקי נדל"ן בפריז. אני מארגן בימים אלו קבוצה של משקיעים ואנשי עסקים יהודים-צרפתים, המבקשים לרכוש את 6 הדירות האחרות בבנין, במחירים דומים".

פלאטו שרון התייחס להודעת ראש עיריית רמת גן, צבי בר, כי יפעל להכרזת הבית, ברחוב ז"ר 5, כאתר לשימור ואמר: "הבית בנוי על קרקע פרטית (לא מינהל). אם ראש עירית רמת גן רוצה לשמר את הבית, עליו לשלם לבעלים פיצויים על פי ערכו הריאלי. אם לעירייה יש כסף כדי לשמר את הבית הזה, מדוע לא שימרה במשך עשרות שנים את הבניין הסמוך, בית הספר בן-גוריון, שבו ישב המטה הכללי של צה"ל במלחמת השחרור?"