גרנית הכרמל: לבטל העסקה בה רכשנו 9.8% מנצבא; דורשת 30-35 מיליון דולר

לטענתה, נצבא הפרה התחייבות לתת העדפה לחברת סונול בהקמת תחנות דלק על קרקע שבבעלותה

גרנית הכרמל מבקשת לבטל את הסכם הרכישה של 9.8% ממניות נצבא לטענתה בשל הפרת ההסכם. כך נודע ל"גלובס". גרנית תדרוש מנצבא 30-35 מיליון דולר כהחזר השקעה וכפיצוי, כמעט כפול משווי אחזקתה בחברה - 19 מיליון דולר.

גרנית הכרמל, בשליטת משפחת בורוביץ, טוענת באמצעות עוה"ד זאב שרף, כי נצבא הפרה באופן יסודי התחייבויות שנקבעו בהסכם רכישת המניות ב-1995. כך למשל, קבע ההסכם כי לסונול, חברה-בת של גרנית הכרמל, תינתן עדיפות בעת קידום תוכניות להקמת תחנות דלק ציבוריות על קרקעות שבבעלות נצבא. לטענת גרנית, סונול היתה אמורה להיות המפעילה והספקית של הדלק ומוצריו לתחנות התדלוק. גרנית הכרמל מציינת, כי פנתה בדרישות חוזרות להפסיק את ההפרות ולפצות אותה בגין הנזקים, אך פניותיה לא נענו.

גרנית מציינת עוד, כי נראה שזכויותיה יפגעו גם עקב העסקה למכירת השליטה בחברה-האם נצבא התנחלות, לקובי מימון מחברת איירפורט סיטי. גרנית מציינת בפנייתה, כי יש לה זכות להצטרף לעסקה בתנאים זהים.

מימון ישלם 626 מיליון שקל עבור 63.5% ממניות נצבא התנחלות, ועוד 19 מיליון שקל בגין ריבית והצמדה.

גרנית דורשת מנצבא תשלום של מלוא ההשקעה לרבות הסכומים ששילמו בגין רכישת המניות, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, וכן פיצוי מלא בגין הנזקים שנגרמו וייגרמו כתוצאה מההפרות.

נצבא מסרה בתגובה, כי טרם התקבל כתב הדרישה. כשיתקבל תיבחן החברה את שנאמר במסמך זה ותגיב לאחר התייעצות עם יועציה המשפטיים, מסרה.

נצבא נשלטת על-ידי 4,500 גמלאי אגד והיא בעלת נכסים במקומות שונים בארץ, ששוויים מוערך ב-2 מיליארד שקל. בין היתר בבעלותה מגרשים לבנייה בשטח של תחנות מרכזיות, שותפות בקניונים ועוד.

נצבא היא חברה ציבורית בבעלות משותפת של נצבא התנחלות המחזיקה 63%; גמול המחזיקה 12.3%; גרנית 9.8% ואשטרום נכסים 9.5%. שווי החברה הוא 190 מיליון דולר.