ביהמ"ש: נשיא התאחדות הקבלנים הסתיר מאיתנו עובדות מהותיות

קיבל את טענותיהם של משה ליבר מחטיבת החוזיים ומשה רפאלוביץ' מחטיבת הבונים נגד סמכותו של נשיא ההתאחדות, אהרון כהן

ביהמ"ש המחוזי בת"א, בראשות השופט יהודה זפט, קיבל את טענותיהם של משה ליבר מחטיבת החוזיים ומשה רפאלוביץ' מחטיבת הבונים בהתאחדות הקבלנים, נגד סמכותו של נשיא ההתאחדות, אהרון כהן.

זפט קבע, כי "לאור חוסר סמכותו של הנשיא לחתום בשם ההתאחדות, ולאור הסתרת עובדות מהותיות מבית המשפט, שהינן מעשה לא ראוי, יש לקבל את בקשתם לבטל את הסדר הפשרה ולצרפם לתובענה נגד הנשיא המכהן".

זפט ביטל את הסכם עליו חתם כהן במסגרתו נקבע, כי כינוס ישיבת הוועידה הכללית לבחירת נשיא חדש לא התקיים אתמול (ב'), אלא בדצמבר 2006. לטענת זפט, כהן הסתיר את העובדה כי נשללה ממנו הזכות לחתום הסכמים בשם ההתאחדות.

ליבר ורפאלוביץ', המיוצגים ע"י אלדד כורש, הגישו בקשה להצטרפות להליך המשפטי, שכן לטענתם נכבלו בהסדר פשרה פיקטיבי אשר הושג תוך הסתרת עובדות מהותיות מבית המשפט.

זה מספר חודשים סוערות הרוחות בהתאחדות הקבלנים והבונים בישראל. מחלוקות קשות ניטשו בין הנשיא לבין סגני הנשיא ובינו לבין שתי החטיבות המרכיבות את ההתאחדות, בראש אחת עומד ממלא מקום, אברהם ליבר, ובראש השנייה, עומד סגן הנשיא, משה רפאלוביץ'.

חוסר האמון קיבל ביטוי בהחלטת נשיאות ההתאחדות ב-27 לאפריל, בה ביטלו ראשי החטיבות את כל זכויות החתימה של הנשיא ואת סמכויותיו. במקביל, קראו לקיים אסיפה כללית כדי להעביר את הסמכויות לרפאלוביץ' ולליבר.

בכתב התביעה נטען, כי בשלב מסוים כהן הסכים לצורך להקדים את הבחירות לתחילת ספטמבר, אך לאחר מכן חזר בו.

לטענת כורש, הסכם הפשרה עליו חתם כהן עם 4 סניפי ארגון הקבלנים, מאשר את דחיית הבחירות לדצמבר באופן לא תקין ובאמצעי תרמית שונים.

לטענתם, כהן יזם באמצעות מקורבו יאיר ביטון, הגשת עתירת הסרק, בה ביקש סעדים של דחיית מועד הבחירות לנשיא חדש. (ה.פ 1045/06).