פינוי-בינוי מכיוון אחר: דיירים בחרו קבלנים במכרז לבניית 414 יח"ד בת"א

קבוצה המורכבת מאלקטרה, SGS ובנייני אריה פרשקובסקי תבנה את הפרויקט בנווה שרת

פריצת דרך בתחום פינוי-בינוי: עסקת ענק להריסת 154 יחידות דיור ולבניית 414 יח"ד במקומן, בשכונת נווה שרת שבצפון ת"א, נחתמה השבוע. הייחוד של עיסקה זו הוא התארגנותם העצמאית של דיירי מתחם ג' בשכונה, אשר ערכו מכרז בקרב חברות בנייה לביצוע הפרויקט. עו"ד יריב בר-דיין ואדריכל גיל שנהב מייצגים את הדיירים.

המכרז פורסם בחודש יוני השנה, והשתתפו בו מספר חברות בנייה גדולות. לאחר מו"מ שנמשך חודש וחצי, בחרו הדיירים בהצעה שהוגשה במשותף ע"י החברות אלקטרה בע"מ , SGS חברה לבניין ובנייני אריה פרשקובסקי.

החברות הזוכות ענו על דרישות הדיירים במכרז, וימסרו לדיירים המתפנים מדירותיהם הקטנות (2-3 חדרים) דירות גדולות ומרווחות יותר. בכוונת החברות להקים שכונת מגורים חדשה ויוקרתית בסטנדרט בנייה גבוה המאפיין את שכונות צפון ת"א.

הפרויקט הוכרז ע"י משרד השיכון ב-2002, התב"ע לבניית השכונה קיבלה כבר תוקף, הליך התכנון החל והצפי הוא כי לקראת אביב 2007 יחלו העבודות להריסת הדירות הישנות ובניית השכונה. הפרויקט ייהנה מהטבות מס רבות: פטור מלא מהיטל השבחה, פטור ממס שבח וממס רכישה ופטור מדמי היתר למינהל.

הצלחת הנעת הפרויקט בנווה שרת בולטת על רקע תקיעתם של כמאה פרויקטים אחרים של פינוי-בינוי עליהם הכריזה הממשלה. הצלחת פרויקט זה, לדברי עו"ד בר-דיין, נובעת ממספר גורמים: הגדרתו כפרויקט חברתי המובל ע"י ועד דיירים וצוות מקצועי הכולל אדריכל, עו"ד, שמאי ומהנדס; שיתוף פעולה ותמיכה של עיריית ת"א; ראייה כלכלית יזמית לאורך כל התהליך; בחירת קבלן/יזם בעל חוסן כלכלי, מוניטין וניסיון.

העיסקה כוללת כאמור בניית 414 יחידות דיור, בשישה בניינים. צפי שווי המכירות הוא 80 מיליון דולר. הדיירים יקבלו דירות יוקרה חדשות בשכונה מתחדשת, ואילו היזמים מקבלים חטיבת קרקע גדולה ויקרה, זמינה לבנייה. החברה המנהלת של הפרויקט היא וקסמן-גוברין.

עיסקה זו כוללת רק את מתחם ג' בשכונה. המתחם כולו, המכונה מתחם בית אל, כולל פינוי של 368 יח"ד ישנות ובניית כ-1,000 יח"ד חדשות במקומן.