וורלד גרופ חיסלה את עסקי הספנות עם מכירתה של האוניה הרביעית

האוניה נמכרה בתמורה ל-2 מיליון דולר; החברה צופה "הפסד הון לא מהותי" בגין המכירה

וורלד גרופ , שבשליטתו של צביקה בארינבוים, הודיעה היום (ד') כי מכרה את האוניה האחרונה מתוך ארבע האוניות שהיו ברשותה ובכך הרומן הקצר של צביקה בארינבוים עם עולם הספנות (לפחות בפלטפורמה הציבורית שלו) הסתיים.

החברה דיווחה היום כי מכרה את האוניה הרביעית שברשותה תמורת 2 מיליון דולר וציינה כי היא צופה "הפסד הון לא מהותי" בגין המכירה.

עסקאות קודמות של וורלד גרופ למכירת האוניות קבעו מחיר שנע סביב 2 מיליון דולר לאוניה. במכירה הראשונה נקבע מחיר של 1.8 מיליון דולר אשר הסב הפסד הון של 850 אלף דולר לחברה. מכירת אוניה נוספת קבעה מחיר של 2.3 מיליון דולר וזאת לעומת עלותה המופחתת של האונייה בספרי החברה, אשר הסתכמה בכ-2.15 מיליון דולר ברבעון הראשון. ובמאי החברה מכרה את האוניה השלישית אשר הסבה לה הפסד הון של 200 אלף דולר.

וורלד גרופ ספנות נוסדה על השלד הבורסאי של חברת זאבי מחשבים לשעבר. לתוך השלד שנרכש על ידי בארינבוים נוצקה פעילות בתחום הספנות, שכללה ארבע חברות ליבריות אשר בבעלות כל אחת מהן אונייה אחת.

החברה סגרה את עסקי הספנות בעיקר בשל הירידה במחירי ההובלה הימית. השינויים העולמיים לא איחרו להשפיע על וורלד גרופ ספנות, והחברה רשמה הפסדים כבדים של 3.5 מיליון דולר (15.5 מיליון שקל) בשני רבעונים בלבד.

לאחרונה וורלד גרופ חתמה על הסכם למכירת החברה הבת אינשורוורקס לפיסרב האמריקנית בתמורה ל-230 מיליון שקל. אז בארינבוים התייחס להפסד בספנות ואמר, כי "כל העולם דיבר על ההפסד בענף האוניות, אבל אנחנו ידענו שצריך לקבל את זה בפרופורציות". אינשורוורקס נרכשה על ידי וורלד הולדינגס לפני כשלוש שנים בתמורה ל-35 מיליון שקל, ולכן מדובר בתשואה של 333% על השקעה של שלוש שנים.