התחרות על בניית קו הרכבת התחתית השלישי של קהיר הגיעה לשיא ביום ג' בשבוע שעבר, עת נפתחו המעטפות של המתחרות. התברר כי החברה הצרפתית וינצ'י קונסטרקשן גרופ הגישה את ההצעה הזולה ביותר, וניצחה את המתחרה הספרדית, קבוצת OHL. לוינצ'י מספר שותפים: עראבקו, בויגווס ואוראסקום.
הפרויקט השאפתני, המקודם על-ידי הרשות הלאומית למינהרות, אמור לחבר בין מרכזים עירוניים חשובים בבירה המצרית - החל מהפרבר אימבאבה שבצפון-מערב קהיר רבתי, ועד לצפון-מזרח העיר, בשכונת הליופוליס ובסמיכות לנמל התעופה הבינלאומי של קהיר. הקו השלישי יעבור מתחת לשני הפיצולים של נהר הנילוס, באורך כולל של 30 ק"מ, כולם תת-קרקעיים. התחנות לאורך הקו ייבנו בשיטת "חתוך וכסה" - כלומר ייחפרו, ייבנו ויכוסו מחדש.
הצעות במכרז לבניית הקו הוגשו במארס 2006, עם שני סיבובי תחרות. בסיבוב הראשון, שכבר הסתיים, התחרו המועמדים על האספקטים הטכניים של הפרויקט, והצעותיהם דורגו בהתאם. הסיבוב השני עסק בהצעה הפיננסית.
שתי המתחרות, הצרפתית והספרדית, אושרו מראש ע"י הרשות להתמודד על פרויקט עבודות אזרחיות הכולל אספקת הכוח לרכבת, עבודה אלקטרו מכנית, ציוד לגביית תשלום על כרטיסים ועבודות תחזוקה.
מקורות במצרים מסרו כי קבוצת וינצ'י הגישה את הצעתה באופן המקובל אצל חברות צרפתיות - שילוב מנצח של איכות גבוהה ומחיר טוב. לוינצ'י יש ניסיון רב ומרשים בביצוע פרויקטים מסוג זה: בין היתר בנתה וינצ'י קווי רכבת תחתית באתונה, בודפשט וסנט פטרסבורג. החברה הציגה ניסיון בפרויקטים גדולים בכל חמש היבשות.
מקורות המקורבים למכרז מסרו כי המתחרה הספרדית, OHL, סבלה מאידך מחולשה גדולה בטיפול בפרויקט.
סך עלות העבודות האזרחיות בפרויקט קו המטרו השלישי של קהיר יסתכמו ב-300 מיליון אירו. בהקשר זה ההתקשרות בין וינצ'י, עראבקו, בויגווס ואוסקום נחשבת ע"י מומחים כמתאימה לביצוע הפרויקט הנוכחי ולפרויקטים נוספים בהמשך, אם יוחלט עליהם בממשלת מצרים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.