3 חברות תובעות את מנכ"ל אירונאוטיקס: "מונע מאיתנו לממש את זכויות השליטה בחברה"

טוענות כי מאז שזכתה החברה בפרויקט בהיקף מאות מיליוני דולרים באפריקה, מנסה המנכ"ל אבי לאומי למנוע מהן לממש את שליטתן

חברת EONETRIC HEDJE - GHL, חברת חוץ הרשומה באיי הבתולה הבריטיים, והחברות הישראליות לובן החצב ויואל טכנולוגיות, טוענות כי חברת אירוטים (הנדסה), חברת האחזקות המחזיקה במניות חברת אירונאוטיקס, ומנכ"ל אירונאוטיקס, אבי לאומי, מתכחשים באופן בוטה וחסר תום לב להסכמים, המקנים להן את השליטה המלאה באירונאוטיקס.

שלוש החברות הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן סעדים זמניים כדי להגן על זכויותיהם לקבל לידם לאלתר את השליטה באירונאוטיקס.

חברת אירונאוטיקס מערכות הגנה מיבנה עוסקת בייצור מזל"טים ומערכות הגנה. GHL מחזיקה ב-71.2% מהון המניות של אירוטים. לובן החצב היא חברת האם של יואל טכנולוגיות, שבבעלותה כ-19% מהון המניות של אירונאוטיקס, ולובן החצב זכאית להחזיק בכ-1.2% מהון המניות של אירונאוטיקס.

לטענת GHL, לובן החצב ויואל טכנולוגיות, הזכויות לקבלת מניות השליטה באירונאוטיקס נרכשו על ידן בתמורה לסכומי עתק שהזרימו לחברה. לדבריהן, באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט יואב דנקנר ורן שפירנצק, במשך השנים הן השקיעו בחברה למעלה מ-50 מיליון שקל, המהווים כ-63% מהכספים שהושקעו בה.

לדברי 3 החברות, אירונאוטיקס זכתה לאחרונה בפרויקט בהיקף ענק של מאות מיליוני דולרים במדינה מתפתחת באפריקה, ומרגע שזכתה בפרויקט הפך לאומי את עורו והוא עושה כל שביכולתו על מנת למנוע מהן לממש את שליטתן בחברה.

השלוש מציינות כי קיים חשש ממשי כי עד לבירור האמת יוכל לאומי, העושה בחברה כבתוך שלו, להעביר ללא פיקוח מחשבונות הבנק של החברה את עשרות מיליוני הדולרים, שזרמו ויזרמו אליה במסגרת פרויקט הענק בו זכתה.

המבקשות ביקשו מבית המשפט צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על אירונאוטיקס מלבצע פעולות ועסקאות חריגות, צו האוסר על אירוטים לבצע כל עסקה במניות אירונאוטיקס וצו האוסר על לאומי לבצע כל עסקה במניות אירונאוטיקס, המוחזקות על ידו בנאמנות עבור GHL. השופט יהודה זפט קבע כי יש לקבל את תגובת אירוטים ולאומי לבקשה. (ה.פ. 1077/06).