מכה להסתדרות המעוף: ביהמ"ש אישר לעיריית יהוד לפרוש ממרכז השלטון המקומי

בפסיקה תקדימית בבית הדין לעבודה נמתחת ביקורת על הסתדרות המעו"ף בגין התנגדותה לתוכנית ההבראה שמנהלת עיריית יהוד

מכה להסתדרות המעוף: עיריית יהוד פורשת ממרכז השלטון המקומי. זאת בעקבות פסיקה תקדימית של בית הדין לעבודה, שקבע כי עיריית יהוד-מונוסון תוכל להשתחרר מכבלי הסתדרות ולפרוש ממרכז השלטון המקומי.

עיריית יהוד מנהלת מזה זמן תוכנית הבראה, לה מתנגדת הסתדרות המעו"ף (הסתדרות הפקידים בישראל). לפני כמה חודשים הכריזה הסתדרות המעו"ף על סכסוך קיבוצי ועתרה כנגד עיריית יהוד-נווה מונוסון, בכדי לחייב את העירייה לפעול בהתאם להוראות חוקת העבודה ולעצור את יישום תוכנית ההבראה.

בנוסף דרשה ההסתדרות מהעירייה להצהיר כי הודעתה בדבר פרישתה ו/או אי חברותה במרכז לשלטון מקומי, נעשתה בחוסר תום לב ועל מנת להתחמק מהתחייבויות עפ"י הסכמים קיבוציים.

עיריית יהוד-נווה מונוסון, באמצעות עו"ד שחר בן עמי, עתרה כנגד החלטת ההסתדרות. בית הדין לעבודה הכיר בזכותה של עיריית יהוד לפרוש ממרכז השלטון המקומי וקבע כי הודעתה בדבר עזיבתה את המרכז השלטון המקומי לגיטימית ונעשתה בתום לב.

עו"ד בן עמי: "מדובר בתקדים חשוב ביותר, שיאפשר לרשויות המקומיות להשתחרר מכבלי ההסתדרות. אני מקווה שפריצת הדרך זו תביא עוד רשויות מקומיות לפעול בדרכים יצירתיות, בכדי להיאבק למען זכויותיהן".