חודשיים בלבד הספיקו לליאורה מרידור: התפטרה מתפקידה כדח"צית בסולבר

"מתברר לי שיהיה עלי להשקיע תשומת זמן ועבודה בתפקידי כדירקטור בהיקף גדול בהרבה מזה שצפיתי"; באחרונה אף עלה שמה כמועמדת לתפקיד המפקחת על הבנקים במקומו של יואב להמ

חודשיים בלבד הספיקו לד"ר ליאורה מרידור להבין כי תפקיד של דירקטורית חיצונית בסולבר יגזול ממנה זמן רב מדי. היום הודיעה יצרנית מוצרי הסויה כי מרידור החליטה להתפטר מתפקידה בחברה. במכתב שהעבירה מרידור ליו"ר סולבר יהודה בן חיים ולמנכ"ל החברה אורי אשל, מונה מרידור שתי סיבות עיקריות לכך שהתפקיד יהיה כרוך בהשקעת זמן מרובה; "לאור מצבה של החברה, כפי שהתפרסם בדו"חות הכספיים באחרונה ועם חתימת הסכם ההשקעה בחברה, מתברר לי שיהיה עלי להשקיע תשומת זמן ועבודה בתפקידי כדירקטור בהיקף גדול בהרבה מזה שצפיתי, כשהצטרפתי לחברה לפני כחודשיים. על כן לצערי לא אוכל להמשיך בכהונתי כדירקטור חיצוני בחברה, ואני מודיעה על התפטרותי", הסבירה מרידור.

בדבריה על מצבה הכלכלי הקשה של סולבר, מתייחסת מרידור לעובדה שהחברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד עמוק של כ-14.5 מיליון שקל וחוב העומד כיום על כ-400 מיליון שקל. נתונים אלו הצריכו את משרד רו"ח קוסט פורר לצרף הערת עסק חי לדו"חות החברה. נזכיר, כי בשבוע שעבר נחתם הסכם העברת השליטה בחברה מקיבוץ חצור לקרן פייט של ישי דוידי ולמבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר, בכפוף להסכמת בעלי האג"ח של סולבר. נציין עוד, כי המגעים להעברת השליטה בסולבר התנהלו עוד בטרם הצטרפה מרידור לדירקטוריון החברה.

תפקיד של דירקטור חיצוני אינו מצריך השקעת זמן רב, ומסתכם לרוב במספר שעות בודדות בחודש. אולם, לאור המצב הנוכחי של סולבר יידרשו מאמצים מיוחדים מקברניטי החברה, ומרידור הבינה מראש כי תתקשה לעמוד בלוח הזמנים החדש.

במקביל לתפקידה כדירקטורית חיצונית בסולבר משמשת מרידור כדירקטורית בחברות טבע, נייס, גילת, ישרוטל, גיא ייזום ואלרוב. בעבר כיהנה כיו"ר בזק בינלאומי, יו"ר וואלה , כיו"ר פועלים שוקי הון והן כראש האגף העסקי בבנק הבינלאומי. כמו כן שמה של מרידור הועלה כמועמדת לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, אך היא לבסוף החליטה שלא להגיש את מועמדותה לתפקיד כדי שלא ליצור מצב של ניגוד אינטרסים עם פעילות בנה שעובד כעו"ד מול הרשות.

באחרונה אף עלה שמה כמועמדת לתפקיד המפקחת על הבנקים במקומו של יואב להמן.