אלקטרה ממשיכה ליזום: קנתה 178 דונם בוורנה ב-25 מיליון שקל; מתכננת לבנות 1,650 דירות

היקף המכירות הצפוי של הפרויקט הוא 440 מיליון שקל * בחודש יולי חתמה החברה על חוזה להקמת 1,000 דירות בווילנה שבליטא

בהתאם לאסטרטגיה החדשה של החברה, ממשיכה אלקטרה את פעילות הייזום שלה בחו"ל. החברה, בניהולו של איתמר דויטשר, רכשה קרקעות בסמוך לעיר ורנה שבבולגריה ב-25 מיליון שקל. החברה מתכננת להקים פרויקט מגורים בהיקף מכירות של 440 מיליון שקל.

הקרקעות משתרעות על-פני 178 דונם ובכוונת אלקטרה להקים עליהן פרויקט שיכלול 1,650 יחידות דיור בהשקעה של 264 מיליון שקל. החברה תחל בביצוע הפרויקט במארס 2007 והוא יימשך מספר שנים.

העיר ורנה היא השלישית בגודלה בבולגריה ובשנים האחרונות זוכה לתוספת משמעותית של אוכלוסיה מקומית. בנוסף קיימת התעניינות של גורמים אירופאים זרים, במיוחד בקרב האנגלים והאירים, המביעים עניין לרכוש דירות בעיר, משום שרואים בה יעד תיירות ונופש מועדף וזול יחסית לאירופה.

מדובר בפרויקט יזמות שני אליו נכנסת אלקטרה. ביולי 2006 חתמה החברה על חוזה לפיו תקים במשותף עם חברה ליטאית מעל 1,000 יחידות דיור בעיר וילנה שבליטא. לצורך כך מתכננות השותפות לרכוש 3 מגרשים בעיר בעלות של 33 מיליון שקל.

במקביל לפעילות היזמית במזרח אירופה התקשרה אלקטרה עם חברת חפציבה, שבשליטת האחים יונה, בהסכם לפיו תשקיע 11 מיליון דולר באג"ח להמרה של החברה. את האג"ח תוכל אלקטרה להמיר למניות שיקנו לה שליטה על 25% מהון מניותיה של חפציבה.

בחודש יולי פורסם ב"גלובס", כי בכוונת הצדדים להנפיק את פעילותה של חפציבה לפי שווי מינימלי של 100 מיליון דולר עד לתום השנה הנוכחית.

עיקר פעילות הנדל"ן של קבוצת אלקו מרוכזת בחברה-הבת אלקטרה נדל"ן , בניהולו של שלמה שרף. בניגוד לפעילות הנדל"ן של אלקטרה, אלקטרה נדל"ן מתרכזת בנדל"ן מניב במערב אירופה ובצפון אמריקה.