לקראת הקמת תחנת הכוח הפרטית: דורון גרופר מונה למנכ"ל דוראד אנרגיה

כך נודע ל"גלובס" * החברה פעלה מזה שנים ללא מנכ"ל * דוראד קיבלה ב-2003 רישיון להקמה ותפעול של תחנת כוח לייצור חשמל בהיקף של 800 מגוואט הפועלת על גז טבעי

דורון גרופר מונה למנכ"ל דוראד אנרגיה. כך נודע ל"גלובס". חברת דוראד אנרגיה היא שותפות בין קצא"א (20%), א. דורי (15%), אדלקום (15%), ליאון רקנאטי (10%) וזורלו הטורקית (20%) שמתעתדת להקים תחנת כוח פרטית בהספק של 800 מגוואט. ההחלטה למנות מנכ"ל לחברה הפועלת מזה שנים ללא מנכ"ל היא לאור העובדה שהחברה עומדת בפני שלב ביצוע והקמת התחנה.

בין המשימות העיקריות העומדות לטיפולו של גרופר הן: מציאת פתרון לרכישת הגז הטבעי והיערכות לקראת ביצוע להקמת התחנה. עד היום הובילו את ניהול החברה יו"ר קצא"א, אורן שחור והבעלים של א. דורי אורי דורי העומדים בראש דירקטוריון החברה.

גרופר כיהן בעבר כמנכ"ל חברת דנקנר אלרן תשתיות שהתעסקה בין היתר בייצור חשמל פרטי וכדירקטור ויו"ר ועדת האשראי של הבנק למסחר.

חברת דוראד אנרגיה קיבלה בינואר 2003 רישיון להקמה ותפעול של תחנת כוח לייצור חשמל בהיקף של 800 מגוואט הפועלת על גז טבעי. התחנה צפויה לקום באתר של קצא"א בדרום אשקלון. עלות הקמת התחנה היא למעלה מ-2.5 מיליארד שקל.

לחברת דוראד ישנם את כל האישורים הסטטוטוריים להקמת התחנה וכעת עליה לטפל בשתי סוגיות עיקריות: רכישת גז טבעי במחיר תחרותי וכן גיוס מימון לפרויקט. בעבר החזיק 20% מהחברה יצחק תשובה בעלי קבוצת דלק , שנסוג מהחלטתו להשקיע בקבוצה. דוראד טרם מצאה משקיע חלופי.

ייצור החשמל הפרטי בישראל נתקל מול קשיים מהותיים שהביאו לעיכובים. כיום יש יוזמות להקמת תחנות כוח בייצור כולל של למעלה מ-3,000 מגוואט. בפועל מתקשים היזמים להקים את תחנות הכוח הפרטיות בשל העלאת מחירי הגז הטבעי המהווה חומר גלם בסיסי לייצור החשמל. היצרנים הפרטיים לא יכולים ברמת המחיר הנוכחי להתחרות בחברת החשמל.

ישנה חשיבות רבה לפיתוח משק ייצור החשמל הפרטי לאור היכולת המוגבלת של חברת החשמל להבטיח אספקת חשמל רציפה בשנים הקרובות בשל גידול בביקושים מול היצע מוגבל.