מרק ניצחה בעוד תביעת וויוקס: שופט בניו-אורלינס קבע כי אין החברה אחראית להתקף הלב בו לקה אחד המטופלים

רוברט סמית', בן 56, לקה בהתקף לב והאשים את תרופת הוויוקס במקרה * החברה: סמית' היה לוקה בהתקף לב בכל מקרה

שופט פדראלי בניו-אורלינס זיכה היום את ענקית התרופות מרק בתביעה מצד אדם אשר לקה בהתקף לב לאחר שהשתמש בתרופת הוויוקס של החברה, אשר ממצאים העלו בעבר כי התרופה מגדילה את הסיכוי ללקות בהתקפי לב ובשבץ מוחי. מדובר במקרה העשישי במספר בו מחליט אחד ממשתמשי התרופה לתבוע את מרק.

רוברט סמית', בן 56, לקה בחודש פברואר 2003 בהתקף לב והאשים את תרופת הוויוקס במקרה. זאת, לאחר שהחברה הצמידה בשנת 2002 תווית לתרופה, המזהירה מפני הסיכון הכרוך בשימושה. לסמית' היה מרשם לשלושה חודשים לנטילת משכך הכאבים, אך הוא העיד בבית המשפט כי החליט ליטול את התרופה במשך 138 ימים.

חבר המושבעים החליט, בתום דיון של כשלוש שעות, כי התרופה לא הייתה הגורם להתקף הלב בו לקה המטופל.

"החלטת חבר המושבעים מוכיחה כי מרק נהגה באחריות וכי הוויוקס לא היה הגורם להתקף הלב בו לקה סמית'", אמר עורך הדין של החברה, פיליפ בק. בנוגע לגורמים להתקף הלב של סמית', ציין בק כי "לצערי, המטופל היה לוקה בהתקף לב בין אם הוא היה משתמש בוויוקס ובין אם לאו".

החברה טענה להגנתה כי סמית', אשר עובד במפעל לייצור כימיקלים, היה חשוף לגורמים רבים שבעטיים יכול היה ללקות בהתקפי לב.

נזכיר, כי לפני שנתיים הורידה מרק את הוויוקס מן המדפים, לאחר שמחקר רפואי הראה כי משכך הכאבים הפופולרי מגדיל את הסיכוי ללקות בהתקפי לב ובשבץ מוחי. התביעה הראשונה מבין כ-14 אלף תביעות אשר מונחו על המדף, הוגשה לפני יותר משנה והביאה לתשלום פיצויים בסך של 253 מיליון דולר למטופל התובע. אך מאז, נראה כי אין מגמה ברורה להרשעה אוטומטית של מרק, או לחלופין, לזיכוייה. נכון לעתה, מרק הפסידה במחצית מן התביעות המשפטיות.