פרוטרום מרחיבה את ליין המוצרים שלה: רוכשת את Acatris Health תמורת 10.5 מיליון אירו

מחזור המכירות של Acatris Health בשנת 2005 הגיע לכ-14.7 מיליון דולר עם שיעורי רווחיות דומים לאלו של חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום

חברת פרוטרום , העוסקת בתחום תמציות הטעם והמיצויים הטבעיים, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת Acatris Health על שלוחותיה בארה"ב, בלגיה והולנד, תמורת 10.5 מיליון אירו ששולמו במזומן במעמד חתימת ההסכם ומומנו ממקורותיה העצמיים של פרוטרום. הרכישה בוצעה באמצעות חברות בנות בבעלותה המלאה של פרוטרום.

Acatris מנהלת פעילות רב לאומית שמרכזה בהולנד ובבלגיה והיא חלק מקבוצת Royal Schouten ההולנדית, שמכרה את החברה לפרוטרום. Acatris Health מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרים פעילים ומיצויים טבעיים ייחודיים מצמחים, בעלי ערכים בריאותיים מוכחים מדעית, הנתמכים במחקרים קליניים ומוגנים בפטנטים.

ל-Acatris קו מוצרים מוביל, Lifeline, הכולל את המוצרים: Soylife, Fenulife ו-Linumlife. קבוצת Acatris Health מוכרת את מוצריה למעל 450 לקוחות, חלקם מהמובילים בתחומם, בעיקר במערב אירופה ובארה"ב, בשווקי התרופות הטבעיות (Nutraceuticals), המזון, המזון הפונקציונלי והקוסמטיקה.

מחזור המכירות של Acatris Health בשנת 2005 הגיע לכ-14.7 מיליון דולר עם שיעורי רווחיות דומים לאלו של חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום.

בפרוטרום צופים, כי פעילות Acatris Health תגדל בשנים הקרובות בשיעורים גבוהים מהממוצע בתעשייה בה היא פועלת, בעיקר מתרומת הגידול המהיר הצפוי במכירות מוצרים ייחודיים, מוגני פטנט ובעלי שיעור רווחיות גבוה מהממוצע.

עוד מציינים בחברה, כי רכישת Acatris Health הינה רכישה אסטרטגית חשובה המהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום. רכישה זו תחזק באופן משמעותי את סל המוצרים הטבעיים הייחודיים שמציעה פרוטרום ללקוחותיה, בעיקר בשווקי התרופות הטבעיות (Nutraceuticals) והמזון הפונקציונלי הצומחים במהירות, ואת מיצובה כיצרן עולמי מוביל בתחומים אלה.

בפרוטרום מדגישים, כי בין פעילות Acatris Health ופעילותה של פרוטרום קיימת סינרגיה רבה שפרוטרום תפעל למימושה - פעילותה של Acatris Health תמוזג במערך הגלובלי של חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום ותשתלב עם פעילותה של Flachsmann השוויצרית שנרכשה על ידי פרוטרום בשנת 2003.

אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל פרוטרום הגיב לרכישה באומרו, כי "רכישת Acatris Health הינה רכישה אסטרטגית חשובה המהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום ובהגשמת חזונה. רכישת Acatris Health תחזק באופן משמעותי את סל המוצרים הטבעיים הייחודיים שמציעה פרוטרום ללקוחותיה, בעיקר בשווקי התרופות הטבעיות והמזון הפונקציונלי הצומחים במהירות".