חברות ההימורים מנסות להתאושש מהחלטת הקונגרס: בוחנות התפשטות מזרחה

האנליסטים לא אופטימיים: "ארה"ב הייתה המקום הקל ביותר לעשות בו כסף" * מניות חברות ההימורים המקוונים המשיכו לרשום גם היום ירידות שערים חדות

בעקבות החלטת הקונגרס אתמול לפיה לא ניתן יהיה לבצע תשלומים לחברות ההימורים המקוונים, אשר תביא לסגירת פעילותן בארה"ב, מתחילות החברות להסתגל למציאות החדשה ולחפש מנועי צמיחה חדשים - בעיקר במזרח.

מניות חברות ההימורים המשיכו לצנוח גם היום, ואיבדו 6.5 מיליארד דולר נוספים משווי השוק שלהן. מובילת הענף, PartyGaming, צנחה היום 11% בבורסת לונדון, לאחר נפילה של 58% מאתמול. החברה הודיעה היום כי תבטל חלוקת דיבידנד בסך 115 מיליון דולר במטרה לחסוך בעלויות.

מיטש גארבר, מנכ"ל PartyGaming, כבר הביע בחודש שעבר את הצורך להפחית את התלות בשוק האמריקני, תוך שהוא רומז על אירופה ואסיה כחלופה הולמת.

מנכ"ל Interactive Gaming Holdings, ג'ון היטון, הגדיל לעשות והודיע היום על הסכם שיתוף פעולה עם חברה הממוקמת בדרום אסיה, ואמר כי "ההסכם יאפשר לנו לחדור לשוק האסייני בשלב הפיתוח בו אנו נמצאים. אנו מאמינים כי שוק זה מהווה הזדמנות גדולה עבורנו".

יחד עם זאת, האנליסטים אינם אופטימיים, חרף ניסיונותם של החברות למזער את הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהחלטת הקונגרס. פול ליילנד, אנליסט ב-Arbuthnot Securities, אמר כי המעבר לאסיה לא יהיה פשוט עבור כל החברות ללא רכישת ידע נרחב על השוק.

החלטת הקונגרס לאסור העברת כספים דרך הבנקים וחברות האשראי לצורך הימורים מקוונים הסבה נזק עצום למשקיעים חברות ההימורים באינטרנט. חברת ההימורים הישראלית 888 המשיכה היום לרדת בשיעור של 7.2% לאחר שהודיעה כי תוצאותיה הכספיות יחזרו לרמות של אמצע שנת 2004 בעקבות ההחלטה.

עם זאת, החברה הבטיחה למשקיעיה כי תמשיך בתכניותיה להתרחב באירופה ובאסיה, וכי תנסה להפוך את החטיבה בארה"ב לחטיבת בידור חוקית. מנכ"ל החברה, ג'ון אנדרסון, אמר אתמול כי "בהחלט לא מדובר במכה פטאלית עבור החברה".

אמפייר אונליין, ישראלית נוספת אשר נמצאת בבעלותו של נועם לניר, החליטה לשמור על שתיקה, אך האנליסטים מוסרים כי לחברה 260 מיליון דולר בקופה, מה שמציב אותה בעמדה טובה יותר ממתחרותיה במעבר לתחומים אחרים מלבד ההימורים המקוונים.

ליילנד, כמו גם יתר האנליסטים, נותר פסימי לגבי עתיד הענף. "ארה"ב הייתה המקום הקל ביותר לעשות בו כסף. שאר המקומות לא כל-כך פשוטים", סיכם ליילנד.