נוהגים בזהירות: אוניברסיטת בן-גוריון פותחת הרשמה לתואר שני בבטיחות בדרכים

הלימודים במסלול זה מיועדים בעיקר לבוגרי תואר ראשון בהנדסה תעשיה וניהול, פסיכולוגיה, כלכלה ומדעי המחשב

אוניברסיטת בן-גוריון פותחת הרשמה למסלול ייחודי במחלקה להנדסת תעשייה וניהול: תואר שני למדעים במגמת בטיחות בדרכים.

הלימודים במסלול זה מיועדים בעיקר לבוגרי תואר ראשון בהנדסה תעשיה וניהול, פסיכולוגיה, כלכלה ומדעי המחשב. מטרת התוכנית להכשיר אנשי מקצוע, מנהלים וחוקרים למקצועות הקשורים לבטיחות בדרכים, שיוכלו לשלב ידע על יכולות ומגבלות של מערכות תחבורה, עיצוב סביבות נהיגה, יכולות ומגבלות הנהג בתנאים משתנים. התוכנית תעסוק גם בהנדסת האנוש של מערכות התחבורה ותעשיית הרכב והשפעתה על האדם כנהג.

מסלול הלימודים נוסף לתואר שני מיועד למהנדסים מהתחומים: מכונות, בניין, חשמל, ונועד להכשיר אותם להיות אנשי מקצוע וחוקרים בהיבטים שונים של בטיחות בדרכים. כל הלומדים בתוכנית זו, שתחל בסמסטר חורף תשס"ז, ידרשו לבצע עבודת מחקר (תזה) כחלק מהלימודים. הקבלה לתוכנית תקבע על סמך הישגים גבוהים בלימודים וראיון אישי, המתקבלים אליה יזכו למלגות מחייה ושכר לימוד.

הוגה הרעיון של התכנית הייחודית הוא פרופ' דוד שנער מהמחלקה להנדסת תעשיה וניהול, העוסק רבות במכלול הנושאים הקשורים בהנדסת גורמי אנוש, בטיחות בדרכים, וממשק נהג-רכב-דרך. בראש התכנית יעמוד ד"ר עדי רונן והיא תתבצע בשיתוף ובתמיכת קרן רן נאור לקידום מחקר בטיחות בדרכים מיסודה של עמותת אור ירוק.