המונית הלונדונית השחורה תיוצר גם בסין

יצרנית המוניות האנגלית, המבקשת להוזיל עלויות, אף עשויה להתחיל בייצור המונית בפקיסטן

המונית הלונדונית השחורה, סימלה המסחרי של הבירה הבריטית מאז מלחמת העולם השנייה, תיוצר החל משנת 2008 לראשונה גם בחו"ל, כדי להוזיל עלויות ולמשוך קונים חדשים.

המוניות האנגליות ייוצרו בשנחאי החל משנת 2008, לאחר ש"מגניז ברונז הולדינגס", החברה הבריטית המייצרת אותן, חתמה על הסכם להקמת מיזם רכב משותף בהיקף של 100 מיליון דולר עם החברה הסינית "ג'ילי הולדינגס גרופ".

החברה הבריטית הצליחה להגדיל ביותר מפי שניים את רווחי המחצית הראשונה שלה לאחר קיצוץ בעלויות, וכעת היא מחפשת אחר שווקים חדשים למוניות שהיא מייצרת.

המיזם החדש לא יפגע במקומות העבודה של עובדי החברה במפעל שלה בקובנטרי שבמרכז אנגליה, המייצר כ-2,500 מוניות בשנה, כך אמר היום בראיון מנהל הכספים בחברה, מארק פרייר.

"ההוצאות על רכיבים בסין נמוכות בצורה משמעותית בהשוואה לבריטניה", אמר פרייר. "מכיוון שיהיה ביכולתנו לתור אחר רכיבים בסין, הדבר יבטיח את מקומות התעסוקה של עובדינו בבריטניה".

ג'ילי, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין שבבעלות פרטית, תמכור את המוניות הלונדוניות באסיה, בעוד שהחברה הבריטית תמכור אותן בשאר חלקי העולם. פרייר ציין שמדי שנה נמכרים בסין מיליון מוניות ולימוזינות.

החברה הבריטית תחזיק ב-37.6% ממניות המיזם המשותף, כשלרשותה תעמוד הזכות להגדיל את אחזקותיה במיזם ל-50% במהלך חמש השנים הבאות תמורת 6.6 מיליון ליש"ט.

ההסכם הנוכחי בא לאחר שני מאמצים כושלים של החברה הבריטית למצוא לעצמה שותף בסין.

"לפני ארבעה או חמישה חודשים הגענו למסקנה שהדרך היחידה להצליח היא למצוא שותף סיני ידוע", אמר פרייר. החברה הבריטית תשקיע במיזם 19.85 מיליון ליש"ט בעוד שהשותף הסיני ישקיע במיזם 38.4 מיליון ליש"ט.

מגניז ברונז ייצרה יותר מ-100 אלף מוניות מאז 1948 במפעל שבקובנטרי. החטיבה שלה, לונדון טקסיז אינטרנשיונל, מעסיקה כ-450 איש והחלה את הקריירה שלה ב-1919 בייצור כרכרות.

החברה אף עשויה להתחיל בייצור מוניות גם בפקיסטן, כך אמר פרייר, אף שההסכם עם השותף הסיני עומד במוקד תשומת הלב של החברה.

המשק הסיני צמח בשלוש השנים האחרונות ב-10% בממוצע, מה שהפך את סין לשוק הרכב השלישי בגודלו בעולם. באוגוסט נרשם גידול של 29% במכירות של מכוניות, כך דיווחה ההתאחדות הסינית של יצרני רכב.