דנישרא וקיבוץ צרעה יקימו פארק תעשייה של 250 אלף מ"ר סמוך לבית שמש

הפארק יוקם על 170 דונם של הקיבוץ ובהשקעה של 150 מיליון דולר

לאחר שמכרה לאחרונה את מתחמי הנדל"ן שהיו ברשותה לחברת עוגן תמורת 100 מיליון דולר - מתפנה חברת דנישרא להרחיב את פעילותה במיזמים נוספים בישראל. ל"גלובס" נודע, כי דנישרא תקים ביחד עם קיבוץ צרעה פארק תעשייה, בשם פארק צרעה, בשטח של 250 אלף מ"ר, בסמוך לשטח הקיבוץ בקרבת בית שמש, בהשקעה של 150 מיליון דולר, על פני 5 שנים.

דנישרא רכשה באחרונה מהקיבוץ 50% מזכויות בחטיבת קרקע בשטח של 170 דונם, תמורת 25 מיליון שקל. העסקה נחתמה על בסיס החלטת מינהל 717. את העסקה הוביל משרד התיווך עטיה נכסים והשקעות בבעלות שמואל עטיה. דנשירא מינתה לצורך תכנון, הקמת ושיווק הפרויקט את איש הנדל"ן שלמה טל, מי ששימש במשך שנים כמנכ"ל חברת מריו לרזניק וכיום בעל חברת שיווק נדל"ן עצמאית.

לדברי טל, "הפארק, בתחום המועצה האזורית מטה יהודה, ייהנה מארנונה נמוכה יחסית של 25-39 שקל למ"ר לשנה וכן ייהנה ממעמד של אזור עדיפות לאומית ב' של מנהלת מרכז ההשקעות.

לצורך תכנון הפארק מונה אדריכל פרופ' הרי ברנד, אשר תכנן פארקים רבים דוגמת פארק קיסריה ופארקים תעשייתיים של סטף ורטהיימר. משני צידי הפארק ולאורכו משתרעת שמורת יער הנשיא ושמורת נחל שורק. לפארק יש תב"ע בתוקף המאפשרת תחילת בנייה מיידית עם גמר התכנון. הכניסה לפארק תהיה מכביש 38 ותהיה נוחה ונגישה יותר עם גמר התכנון וביצועו של כביש חדש שאושר לאחרונה וקיבל עדיפות עליונה ע"י שר התחבורה".

טל הוסיף, כי בסמוך לפארק נמצאת תחנת הרכבת של בית שמש ולהערכתו יועסקו בפארק למעלה מ-5,000 עובדים. בפרויקט מתוכננים להיבנות מפעלי תעשייה נקייה, לרבות מפעלי היי-טק, מרכזים לוגיסטיים ואזור תיירות ומסחר. דמי השכירות ייקבעו ככל הנראה ברמת 6 דולר למ"ר, ברמת מעטפת בחוזים ל-10 שנים.