פרסום סמוי בבלוגים? חברת twisted פונה לבלוגרים נבחרים במטרה שיסקרו מותגים

כותבים לבלוגרית: "אנחנו נשלח אליך מידי פעם בפעם קומוניקטים ומוצרים, ואת תדאגי לספר עליהם לקוראיך"

בעלי בלוגים נבחרים ברחבי הרשת זכו באחרונה לקבל פנייה מטעם חברת twisted, חברת אינטראקטייב וייעוץ שיווקי.

החברה מעוניינת להעניק מוצרים שונים לבלוגרים בתמורה לכך שאלו יכתבו עליהם ביקורת חיובית או שלילית, ככל העולה על רוחם. שווי החבילות כאלף שקלים. המוצר הראשון אותו תשווק החברה הוא "אהבה - מוצרי ים המלח". שווי החבילה הוא כאלף שקלים.

אחת הבלוגריות ברשת, כרמל ויסמן, המתנגדת לרעיון, העלתה את תוכן המכתב לבלוג שלה וזו לשונו:

"שמי X ואני מייצג חברה העוסקת בשיווק באינטרנט וביחסי ציבור בזירות שיחה באינטרנט. אנחנו מנהלים מספר מותגים ישראליים ובינלאומיים. אנחנו רואים בכותבי בלוגים עיתונאים לכל דבר ועניין. לכל בלוגר עשרות ומאות אלפי קוראים והוא מתפקד היום כ'עיתונאי החדש' וכמנהיג דעה. בזירה המסורתית, עיתונאים מקבלים חדשות לבקרים קומוניקאטים ומוצרים חדשים, על מנת להתנסות בהם ולעדכן את הקוראים שלהם אודותם".

"באותו אופן, אנו מבקשים לקיים איתך שיתוף פעולה דומה: אנחנו נשלח אליך מידי פעם בפעם קומוניקאטים ומוצרים, ואת תדאגי לספר עליהם לקוראיך. לא לא, אין לנו עניין להתערב בתוכן. אנחנו באמת רוצים שתבחני את הדברים ותכתבי עליהם ככל העולה על רוחך".

"העבודה מול בלוגרים כמוך, היא חדשנית בעולם ובארץ בפרט. אנחנו מאמינים שבמידה ופעילות מסוג זה תצלח ותתפתח, נצליח ביחד איתך - לנסח שיטות תגמול לבלוגרים ולהעצים את הבלוג, חשיבותו ותכניו. (הרי בסופו של דבר את רוצה להשאיר את הקוראים שלך מעודכנים, בדיוק כפי שעושה זאת העיתונאי מידי בוקר כשהוא בודק מיילים או רץ לפקס)".

"כפיילוט, אנחנו מעוניינים לשלוח אליך חבילת מוצרי טיפוח ופינוק של מותג ידוע (לא דוגמיות!). על מנת לעשות כן, אנחנו מעוניינים בהסכמתך לקחת חלק בפיילוט וכן את הכתובת המדויקת למשלוח המוצרים. ערכת הטיפוח תגיע אליך בדואר רשום, בליווי מידע על המוצרים. כל שעליך לעשות, יהיה להתנסות במוצרים ולכתוב עליהם כל מה שבא לך. כן כן, ממש כל מה שבא לך".

"בשלב הראשון, נא השיבי למייל זה וכתבי לנו אם יש נכונות מצידך לקחת חלק בפרויקט הזה ולמסור לנו את הכתובת למשלוח החבילה וכן את פרטי התקשרות נוספים איתך, ככל שאת מעוניינת לתת אותם".

ויסמן היא חוקרת בלוגים בחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית ועושה את הדוקטורט שלה על עולם הבלוגים. היא פירסמה את המכתב בבלוגה כיוון שלדבריה, דעותיה חלוקות בנושא: "אני לא הייתי עושה זאת, זה תלוי איך רואים את עולם הבלוגים. האם זה עולם של עתונות? ואם לא, אז למה ללכת ישר לפן היותר שנוי במחלוקת של עתונות?".

ויסמן מוצאת בעייתיות מסוימת בדרך המוצעת: "אם יסכימו לקבל את ההטבות, זה להתחיל ישר עם מה שמלוכלך בעתונות... ללכת ישר לסיפור של טובות הנאה, אני פוחדת שזה יפגע בז'אנר הבלוגים".

"הבלוגים קיבלו את מעמדם בגלל שזהו מקום בו ניתן לקרוא כתיבה נקייה, אותנטית של אנשים מהישוב", תוהה ויסמן, "למה זה יהפוך אם אנשים מהישוב יתחילו לפרסם מוצרים?".

מלבד ויסמן, ידוע לפחות על עוד שתי בלוגריות שקיבלו את המייל היום.

אלון מוליאן, מנכ"ל משותף של twisted אמר לגלובס: "בימים אלה אנו מיישמים פעילות ראשונה בישראל הרואה בבלוגרים עתונאים לכל דבר ועניין. כפי שעתונאים עובדים מול משרדי יחסי ציבור ואנשי שיווק ומקבלים קומוניקטים ומוצרים, על מנת שיבחנו אותם ויכתבו עליהם, כך twisted רואה בבלוגרים את העתונאים החדשים ובעלי מאות אלפי קוראים, ויש מקום לחבר בין המותגים לקוראים האלה".

מוליאן מדגיש כי לא תהיה כל התערבות בתוכן הגולשים, והם יהיו רשאים האם לכתוב על כך, ואם כן - לחיוב או לשלילה.

אגב, לפני זמן מה אתר בקבוק הציע לבלוגרים יין חדש כדי שיכתבו ביקורת יין ויספרו שקיבלו אותו מהאתר.