החברות אביב, קרדן, ויורוקום חברו לקנדה ישראל ברכישת חטיבת קרקע באיזור בית דגן

מדובר בשטח של 300 דונם, בין התחנה המטאורולוגית בבית דגן לתחנת הדלק הסמוכה לצומת בית דגן, תמורת השטח שולמו כ-20 מיליון דולר

חברת אביב , קרדן ויורוקום חברו לחברת קנדה ישראל ורכשו השבוע מידי משפחת הלל ומשפחות נוספות, חטיבת קרקע בת 300 דונם, בין התחנה המטאורולוגית בבית דגן לתחנת הדלק הסמוכה לצומת בית דגן, תמורת כ-20 מיליון דולר.

אביב קרדן ויורקום מהווים 50% בעיסקה והיתרה בבעלות קנדה ישראל שבבעלות אסף טוכמאייר, ברק רוזן ורז נוימן. המדובר בקרקע ספקולטיבית ובכוונת ארבעת החברות להגיש בקרוב בקשה לשינוי תב"ע ותוספת זכויות לקרקע ולבנות בשנים הקרובות כ-300 אלף מ"ר של מחסנים לוגיסטיים, משרדים ומסחר בהשקעה כוללת של כ-300 מיליון דולר.

חטיבת הקרקע המהווה אדמה פרטית, נמצאת בתחום שיפוטה של ראשון לציון והיא ממוקמת על אחד מצירי התנועה הבולטים - במפגש של כביש גהה עם כביש 44.

שיתוף הפעולה בין דורון אביב לבין קרדן ויורוקום הינו תולדה של הכרות רבת שנים. שיתוף פעולה דומה בין אוסיף , בה שולט דורון אביב, ליורוקום שבבעלות שאול אלוביץ עלה לכותרות לאחרונה, עת פורסם ב"גלובס", כי אוסיף חברה ליורוקום בעיסקת קומבינציה של 44% לבניית 165 דירות יוקרה במתחם המכתש שבגבעתיים, הנמצא בבעלות אלוביץ.

הקשרים שבין אוסיף לקרדן שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור כוללים בין היתר פעילות משותפת במכרז הרכבת הקלה בת"א, במתקן ההתפלה בפלמחים ובמכרז לבניית מתקן התפלה בחדרה, כמו גם ניסיון מןצלח לרכוש 50% בחברת אמד - חברת הנכסים של דן - לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר.